آموزش تئاتر به معلولان، فرصتی که به آن توجه نمیشود هانیه حسنپور: عمدهترین نقش و وظیفه سازمان بهزیستی، حرکت در مسیری است که بتواند برنامهها و طرحهایی را تدارک ببیند که افراد معلول در مسیر توانمندسازی ...
نمایشنامهها فقط برای اجرا نیست داریوش ثمر: هنر تئاتر مانند دیگر هنرها در طی سالیان تحول می پذیرد ولی تغییر بنیادی نمیکند، چون نمایشنامه مهمترین پایه این هنر است و بدون آن معنای تئاتر از بین ...
نگاهی به نمایش «ناخوانده» به کارگردانی افشین محمودی از رنجی که می بریم ایران تئاتر فارس_ نوید جعفری، ناخوانده که در زمره آثار فاخر متاخر تئاتر است، تلاش کرده تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر کشد، آن هم از زاویه دید بخشی از جامعه که شاید ...
با نگاهی به شرایط وقوع بحران نقش مهم هنر در کاهش آسیب های اجتماعی مقالات و مطالب بسیاری در خصوص ارتباط هنر در پیشگیری آسیب های اجتماعی نوشته شده است و همواره مورد توجه هنرمندان و اهالی رسانه بوده است. اسماعیل سعیدیان بازیگر و ...
تراژدیهای گمنام به مثابه مضامین تئاتر نو دردنیای پرهیاهوی به ظاهرعقلانی و منطقی، یک نوع فانتزی عمیق غیر واقعی هست که می گوید:هیچ واقعیتی وجود ندارد، هنر تئاتر سهم بسزایی در این بازنمایی ایفا میکند.
جستاری پیرامون تئاتر تجربی و آوانگارد همه هنرمندان عرصه نمایش برای بیان مقصودی قابل درک؛ از مصطلح "تأتر تجربی" بسیار استفاده می کنند، با توجه به اهمیت این موضوع در پی رایج و همه گیر شدن مدل و شیوه تمرینات ...
نگاهی به نمایش ناخوانده روایتی از تنهایی تئاتر ناخوانده به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی افشین محمودی، در تماشاخانه استاد هودی شیراز به روی صحنه رفت ، یادداشت محمد مهدی اسد زاده بر این اثر را در ادامه ...
یادداشتی بر «پزشک نازنین» نخستین تجربه کارگردانی لیلا اکوان لیلا اکوان، با به روی صحنه آوردن این نمایش، نخستین تجربه کارگردانی خود را انجام داد تا او نیز از این پس به عنوان یک کارگردان جوان شیرازی شناخته شود. اکوان پیش از این ...
یادداشتی برای نمایش « روزی که زمین گریست» نمایش «روزی که زمین گریست» کاری از گروه تئاتر پویا ، به کارگردانی عباس چهل تنان، هر شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به روی صحنه می رود، یادداشت محمد مهدی اسد زاده بر ...
نگاهی به اجرای « گربه ای چار دست و پا در پوست گردو» واگویه های از درون مردان نمایش «گربه ای چار دست و پا در پوست گردو» به کارگردانی نادیه قرونی و نویسندگی سعیدرضا خوش شانس با بازی ایمان دبیری از اول اردیبهشت ماه تا ۱۲ اردیبهشت ساعت ۷:۴۵ عصر در ...
نقدی بر نمایش اکبر کجاست پرواز بر فراز اتاق شماره ۱۳ تاویل به قلم کیوان اصلاح پذیر نویسنده و منتقد ادبی