نگاهی به تئاتر ابزورد داریوش ثمر نویسنده و کارگردان تئاتر در یادداشتی به بررسی تئاتر ابزورد پرداخته است.
نمایشنامهها فقط برای اجرا نیست داریوش ثمر: هنر تئاتر مانند دیگر هنرها در طی سالیان تحول می پذیرد ولی تغییر بنیادی نمیکند، چون نمایشنامه مهمترین پایه این هنر است و بدون آن معنای تئاتر از بین ...
در قالب یک اثر تئاتری؛ رستم و اسفندیار در شیراز تصویربرداری شد شیراز- داریوش ثمر، هنرمند شیرازی داستان رستم و اسفندیار را از شاهنامه فردوسی برای تولید یک اثر تئاتری ضبط و تصویربرداری کرد.
تراژدیهای گمنام به مثابه مضامین تئاتر نو دردنیای پرهیاهوی به ظاهرعقلانی و منطقی، یک نوع فانتزی عمیق غیر واقعی هست که می گوید:هیچ واقعیتی وجود ندارد، هنر تئاتر سهم بسزایی در این بازنمایی ایفا میکند.
جستاری پیرامون تئاتر تجربی و آوانگارد همه هنرمندان عرصه نمایش برای بیان مقصودی قابل درک؛ از مصطلح "تأتر تجربی" بسیار استفاده می کنند، با توجه به اهمیت این موضوع در پی رایج و همه گیر شدن مدل و شیوه تمرینات ...