در حال بارگذاری ...
در ادامه برنامه های آموزشی موسسه هنرهای نمایشی فارس:

کارگاه دو روزه جادوی تئاتر به زبان آدمیزاد در شهرستان رستم برگزار شد

کارگاه«جادوی تئاتر به زبان آدمیزاد» با استقبال هنرمندان شهرستان رستم و به مدت دو روز، پنجشنبه و جمعه ۲۲و۲۳اردیبهشت در اداره فرهنگ و ارشاد رستم برگزار شد. این کارگاه با تدریس نوید جعفری، نایب رئیس انجمن نمایش فارس، بازیگر،کارگردان،طراح صحنه و مدرس تئاتر و با همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد و انجمن نمایش رستم به صورت رایگان برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی موسسه هنرهای نمایشی فارس ، آموزش تئاتر به صورت اصولی در استان فارس در دستور کار این موسسه قرار گرفته است و کارگاه های مختلفی در شهرستان های استان فارس با حضور مدرسان و هنرمندان استان در حال برگزاری است.

شهرستان رستم به عنوان یکی از مراکز آموزش در طی روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه میزبان نوید جعفری کارگردان، طراح ، بازیگر و مدرس تئاتر بود.

در این کارگاه ۲ روزه که به همت موسسه هنرهای نمایشی فارس، موسسه هنرهای نمایشی شعبه شهرستان رستم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در محل اداره شهرستان برگزار شد، با استقبال خوب هنرمندان و علاقه مندان همراه بود و نزدیک به ۴۰ هنرجو در این دوره شرکت داشتند.

نوید جعفری مدرس دوره با بیان اینکه آموزش بخش اصلی فعالیت های موسسه هنرهای نمایشی فارس است افزود: نیاز به آموزش نیازی است که همواره باید به آن توجه ویژه داشت و هرگز از اولویت خارج نمی شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رستم و مدیر موسسه هنرهای نمایشی شعبه رستم افزود:

طی این دو روز شاهد حضور پرشور علاقه مندان و هنرمندان جوانی بودیم که با عشق و بدون توجه به امکانات و مشکلات همواره با شوری وصف ناپذیر در پی آموزش و فعالیت هستند.

این هنرمند تئاتر افزود: در طی این دوره در دو بخش تئوری و عملی و با رویکرد متد تئاتر خلاق و بداهه سازی ، علاوه بر توجه به اصول مقدماتی تئاتر تلاش کردیم به شیوه های پرداخت ایده و خلاقیت ذهنی بازیگر توجهی ویژه داشته باشیم.

مدرس دوره های تئاتر خلاق افزود: هنرهای نمایشی همانند سایر علوم و پدیده های هنری و غیر هنری در طی سالها و با گذر زمان دچار تغییرات و آموزه های مختلفی شده است که نیاز به رسیدن به شیوه های متفاوت و نو آموزشی با تکیه بر دانش و تمرینات عملی بیش از پیش احساس می شود.

جعفری اظهار امیدواری کرد با توجه به نیازهای سخت افزاری همانند سالن اجرا و پلاتو های تمرین در شهرستانها امیدواریم که به همت همه مسئولان و نهادهای مختلف در شهرستان ها شاهد بهسازی و تاسیس فضاهای مختلف فرهنگی و هنری در هر شهرستان باشیم تا هنرمندان هر شهر بدون دغدغه بتوانند تنها به تولید و اجرا بپردازند.

فاطمه حسینی، رئیس موسسه هنرهای نمایشی شعبه رستم گفت :

با توجه به اینکه شهرستان رستم پیشینه ای طولانی در عرصه ی هنر های نمایشی دارد و از پتانسیل بالایی برخوردار بوده است، نیاز اساسی به آموزش در این زمینه در بین علاقه مندان به خصوص علاقه مندان نوجوان احساس می شد که به حول قوه ی الهی و با همکاری انجمن نمایش استان توانستیم کارگاه آموزشی دو روزه را باحضور استاد گرانقدرمان جناب آقای نوید جعفری برگزار کنیم که ایشان با برنامه ریزی های دقیق توانستند به بهترین نحو مسائل آموزشی مورد نیاز در زمینه ی نویسندگی، بازیگری، کارگردانی را به سبک تئوری و عملی بیان کنندو خداراشکر مورد استقبال بی نظیر از طرف هنرجویان قرار گرفت، تشکر ویژه داریم از انجمن نمایش استان و اداره ی فرهنگ و ارشاد رستم که همکاری های لازم را با انجمن نمایش شهرستان در برپایی این کارگاه داشتند، و انشاالله که در آینده هم بتوانیم بیشتر شاهد چنین برنامه هایی در عرصه ی هنر های نمایشی و در سطح شهرستان رستم باشیم.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نظرات کاربران