در حال بارگذاری ...

نمایش «پره ی پروانه پولادی» در شیراز به روی صحنه رفت

اجرای عمومی نمایش «پره ی پروانه پولادی» کاری از گروه تئاتر پویا به کارگردانی نوید جعفری پس از حضور موفق در جشنواره ملی تئاتر اهواز در شیراز به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر فارس، نمایش «پره ی پروانه پولادی» از 10 تا 19 شهریور ماه در تالار احسان شیراز به روی صحنه رفت و میزبان علاقه مندان و هنردوستان تئاتر بود.

نمایش پره پروانه پولادی پیش از این در نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز  با استقبال مخاطبان روبرو شد و با کاندیداتوری در 6 بخش : نمایشنامه نویسی ، کارگردانی ، بازیگری مرد برای 3 بازیگر نمایش ، بازیگری زن برای هر دو بازیگر زن نمایش ، طراحی صحنه، طراحی پوستر و برشور

موفق به کسب جوایز :نمایشنامه نویسی ، کارگردانی ، طراحی صحنه و بازیگری زن شد و به عنوان کار دوم جشنواره از سوی داوران به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره تئاتر بین المللی فجر معرفی شد.

این اثر در جشنواره ملی صنعت نفت کشور به عنوان نمایشنامه برگزیده انتخاب شده است.

نوید جعفری کارگردان نمایش در مورد اجرای نمایش گفت : در طی سالهای اخیر همراه با گروه تئاتر پویا نمایش های مختلفی را به روی صحنه بردیم که همگی جزء پر بیننده ترین نمایش های عمومی بوده است از جمله : سوختن مدام بر محور صندوق نسوز ، همه دزدها دزد نیستند ، وقتی وودی آلن مادام بواری را ترجیح میدهد ، مجلس سیاه بازی ، روایتی دیگر از آرش ، مرگ تصادفی یک آنارشیست ، جاده ، مجلس ضربت زدن و...که نمایش های همه دزدها دزد نیستند ، وقتی وودی آلن مادام بواری را ترجیح میدهد در سال ۹۲ و ۹۳ پر مخاطب ترین نمایش های سال در تماشاخانه استاد هودی بوده اند.

نمایش پره ی پروانه پولادی ، پس از اجرای عموم مرگ تصادفی یک آنارشیست هفده همین نمایش نوید جعفری در مقام کارگردان و طراح است.

جعفری که از بازیگران و کارگردانان قدیمی تئاتر است از کودکی و از سال ۷۱فعالیت خویش را آغاز کرده است و در بیش از ۴۰ نمایش به ایفای نقش پرداخته و در جشنواره های مختلفی همانند : جشنواره تئاتر دفاع مقدس ، جشنواره استانی ، جشنواره تئاتر فجر ، جشنواره مقاومت و... شرکت داشته و در مقام بازیگر ، طراح و کارگردان موفق به کسب جوایز مختلفی شده است.

او که هم اکنون به عنوان مدیر خبرگزاری هنر شیراز و  مدرس تئاتر فعالیت می نماید، گفت: این تئاتر نوشت داستانی مخیل بر بستری تاریخی دارد و رویدادهای تاریخی همانند اعتصاب کارکنان شرکت نفت و واقعه سینما رکس تنها بهانه ای است برای رجوع به عمق زندگی آدمها و رسیدن به معنا و مفاهیمی که در طول تاریخ ماهیتی یکسان داشته است

وی افزود:با توجه به رویکرد طنزی که در اکثر نمایش های قبلی ام وجود داشت و اینکه بعد از مرگ تصادفی یک آنارشیست تصمیم داشتم در شکلی دیگر و با رجوع به مولفه هایی که در سالهای ۸۱ به بعد در   تئاتر جستجو می کردم تیاتر را ادامه دهم، تیاتر نوشت پره ی پروانه پولادی به واسطه فضای تراژیک نهفته در متن بهترین فرصت برای این تجربه بود و سپاسگزارم از بازیگران و عوامل این نمایش که با همدلی و اعتماد فضایی مناسب را برای یک نمایش تجربی فراهم کردند و امیدوارم مخاطبان فهیم تئاتر از دیدن این نمایش لذت برده باشند.

اجرای عمومی "پره ی پروانه پولادی" از 10 تا 19 شهریور 97 در تالار احسان میزبان مخاطبان تئاتر بود.

سرپرستی این گروه را عباس چهل تنان و بازیگران محمد فروزان، نوید جعفری، حسین چناری، حسن دادپور و با هنرمندی :مهری منصوری، پریسا گلریز خاتمی ، سید یوسف موسوی و شهباز عباسی

صحنه یاران: محمد حسین کاویانی ، محمد ویسی 

 مشاور کارگردانی محمد فروزان و مشاور بازیگران اردلان خرم نیا

 دستیار کارگردان :مهری منصوری

مدیر صحنه: سید رضا موسوی

موسیقی را محمد گرامی زادگان، طراح گریم اردلان خرم نیا، طراح صحنه و نور نوید جعفری، طراح پوستر و برشور نیلوفر محزون ؛ فیلم مسعود احمدی، شیما پور سهم الدین ،عکس : ایمان شریفی رضا و محمود رضا معین پور

اجرای نور و موسیقی سپیده شاه امیری  و ساخت دکور را حسین چناری، صیاد مرئی، رضا موسوی  برعهده دارند.




مطالب مرتبط

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران