در حال بارگذاری ...
در حاشیه برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان فارس صورت گرفت

دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی از امکانات تئاتری شیراز

کاظم نظری، در جریان سفر به شیراز برای شرکت در مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر فارس، با محمد فرخ‌زاده، معاون گردشگری استانداری فارس، دیدار کرد و  برپایی جشنواره منطقه‌ای تئاتر به میزبانی این شهر را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، به همراه کورش زارعی (دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر)، اسرافیل فرج‌الهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور) و حسن رونده (مدیر هماهنگی امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی)، دیروز (دوشنبه 7 آذر)، برای دیدار با مدیران و هنرمندان تئاتر استان فارس، به شیراز سفر کردند. 

در این دیدار یک روزه که هم‌زمان با سومین روز از برگزاری سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی فارس بود، مشکلات هنرمندان و تماشاخانه‌های اجرای تئاتر در شیراز بررسی شد. در این راستا، تماشاخانه استاد لایق، مجموعه تئاتر شهر شیراز، تالار ابوریحان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های کشور و تماشاخانه استاد فقیه مورد بازدید قرار گرفت و در خصوص مشکلات این سالن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

در بخشی از این سفر یک روزه، کاظم نظری و هیئت همراه، در تماشاخانه استاد لایق به تماشای نمایش «میشوسوزوکی»، آخرین اجرای سی و سومین جشنواره تئاتر استانی فارس نشستند و با هنرمندان تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی فارس، پیرامون دغدغه‌ها و مشکلات هنرمندان، گفت‌و‌گو کردند. 

این هیئت در ادامه، از تماشاخانه استاد هودی بازدید کرد و مشکلات مربوط به تجهیزات نور و صدا و امکانات رفاهی این سالن را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. 

همچنین هیئت اداره‌کل هنرهای نمایشی، در جلسه‌ای در استانداری فارس، با محمد فرخ‌زاده (معاون گردشگری استانداری فارس) دیدار کرد که در آن، برپایی جشنواره منطقه‌ای تئاتر به میزبانی شیراز، مورد بررسی قرار گرفت. 

حضور در مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی فارس، آخرین برنامه سفر مدیرکل هنرهای نمایشی و هیئت همراه به شیراز بود. 




مطالب مرتبط

حسن رونده در حاشیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس مطرح کرد:

چشم‌انداز جشنواره تئاتر منطقه‌ای بازار تولید و عرضه محصولات فرهنگی و هنری است
حسن رونده در حاشیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس مطرح کرد:

چشم‌انداز جشنواره تئاتر منطقه‌ای بازار تولید و عرضه محصولات فرهنگی و هنری است

حسن رونده مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی، چشم‌انداز جشنواره تئاتر منطقه‌ای برای آینده را بازار تولید و عرضه محصولات فرهنگی و هنری و حضور کشورهای همسایه نیز در برگزاری این رویداد دانست.

|

در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است
در حاشیه جشنواره پارس مطرح شد

کاظم نظری: جشنواره‌های منطقه‌ای، دریچه‌ای برای ارزیابی تئاتر استان‌های کشور است

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، با سفر به شیراز به منظور حضور در جشنواره تئاتر پارس، جشنواره‌های منطقه‌ای را، دریچه‌ای رو به هنرهای نمایشی در نقاط مختلف کشور دانست که از طریق آن، می‌توان به ارزیابی درست از فعالیت هنرمندان استانی رسید.

|

نظرات کاربران