در حال بارگذاری ...

تئاتر در مقابل نمایش ، تبار شناسی تئاتر نوشت و نمایشنامه

گفتگوی آنلاین نوید جعفری و سعید رضا خوش شانس در خصوص ریشه های تئاتر و نمایش

به گزارش تئاتر فارس، با شیوع ویروس کرونا بخشی از فعالیت هنرمندان در زمینه های فرهنگی و هنری به فضای مجازی و استفاده از امکانات اینچنینی رسید.

در این میان گفتگوهای نظری و علمی در خصوص هنر نیز این قاعده مستثنی نیست.

یکی از بحث های اصلی در زمینه هنر تئاتر و واژه گان تئاتر به تفاوت های همیشگی میان تئاتر و نمایش اختصاص دارد.

بر همین اساس نوید جعفری کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و از فعالان رسانه ، یکم خرداد از ساعت ۲۲ گفتگویی از طریق لایو اینستاگرام با سعید رضا خوش شانس، نویسنده ، مترجم و پژوهشگر و ازمدرسان تئاتر ترتیب داده است تا به پرسش های بنیادین در این خصوص گفتگو کنند.

سئوالات مطرح شده که در این گفتگو بررسی می شود عبارتند از :

آیا اساساً میان تئاتر و نمایش تفاوتی هست؟

آیا این تفاوت اساساً مسئله قابل‌تأملی است؟

هنر به طور کلی و تئاتر به طور اخص چه نسبتی با تعاریف و مفاهیم دارند؟

واژه‌گزینی چگونه مرزهای دانش را گسترش می‌دهد. ترجمه و گرته‌برداری چطور؟

عبارت «تئاترنوشت» برای چه ساخته شد و به چه معنی است؟

گفت‌وگوی «نوید جعفری» و «سعیدرضا خوش‌شانس»

‌‌

پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت ۲۲:۰۰

علاقه مندان می توانند جهت دیدن این گفتگو از طریق اینستاگرام و صفحات زیر در این نشست شرکت کنند.

@navid1360

@sr.khoshshans




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نظرات کاربران