در حال بارگذاری ...

درد دل‌های هنرمندان استان فارس با وزیر ارشاد

هنرمندان، فرهیختگان، اهالی رسانه و روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان فارس در دیداری سه ساعته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را به طور مستقیم با مقام وزارت در میان گذاشتند.

به گزارش تئاتر فارس، در این نشست علاوه بر حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به همراه جمعی از مدیران و معاونت‌های فرهنگی و هنری حضور داشتند.

در این نشست نادعلی شجاعی فعال تئاتری دغدغه‌های فیلمسازان و تئاتری‌ها را بازگو کرد و به نقش بخش خصوصی در برنامه‌های سینمایی اشاره کرد.

شجاعی در ادامه با اشاره به کوچ هنرمندان تئاتر به دلیل نبود امکانات زیر بنایی و سخت افزاری جهت اجرای حرفه‌ای تئاتر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست ضمن تببین راهکارهایی عملی، هنرمندان را نسبت به ضروری بودن فعالیت‌شان در استان خود ترغیب کند.

این هنرمند تئاتر و سینما در بخش دیگری از سخنان خود از تعابیر گوناگون نسبت به فعالیت‌های هنری از سوی دیگر بخش‌های مدیریتی افزود: گاهی یک فعالیت هنری در منطقه‌ای اجرا می‌شود و در گوشه‌ای دیگر اجرای آن خلاف مصالح تشخیص داده می‌شود.

این هنرمند تئاتر همچنین از اصل آموزش به عنوان اصلی‌ترین نیاز هنرمندان نام برد و خاطر نشان کرد: می‌توان با تعامل میان شهرداری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اکثر کلانشهرها دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف بصورت طرح یکساله همانند انجمن سینمای جوان راه‌اندازی کرد تا هنرمندانی که تمایل به حضور و شرکت در دانشگاه‌ها ندارند بتوانند از این طریق به صورت بنیادین به کسب دانش و تجربه دست بزنند.

او در خاتمه ضمن قدردانی از بخش خصوصی در ساخت سالن‌های سینما و تئاتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در زمینه تجهیز و ساخت سالن‌های موسیقی، تئاتر و سینما هنرمندان را به صورت ویژه حمایت کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران