در حال بارگذاری ...
همراه با آیین رونمایی پوستر:

آیین افتتاح نمایش «گردن» در شیراز برگزار شد

نمایش «گردن» کار تازه آرمین حمدی پور با رونمایی پوستر در کافه فردوسی مجموعه هنر شهر آفتاب با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد

به گزارش تئاتر فارس، نمایش «گردن» کار تازه آرمین حمدی پور با رونمایی پوستر در کافه فردوسی مجموعه هنر شهر آفتاب با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد

پس از رونمایی از پوستر ، با حضور ، کاظم روزیطلب ، رحیم هودی ، محمد حسن معجونی ، نادعلی شجاعی ، محسن خباز ، احمد اکبر پور ، نوید جعفری، حسین قهرمانی ، محمد مسجدی و جمعی از هنرمندان و اهالی تئاتر ، اجرای نمایش در سالن بلک باکس با حضور مهمانان و مدعوین برگزار شد،

محمد فروزان، سمیه جعفری، پوریا احمدی، رعنا شبانکاره، شاداب مهدی یار در این نمایش بازی می‌کنند.

درخلاصه این نمایش آمده است: گَردَن دومین تئاتر از سه گانه ایست که با تاکید بر روی عضوی از بدن، به مسائل و پیچیدگی های زندگیِ تاریک انسان معاصر می پردازد. پا به عنوان اولین تئاتر از این تریلوژی، به کارگردانی آرمین حمدی پور و تهیه کنندگی نوید محمدزاده و بیش از هفتاد اجرای موفق در شهرهای شیراز، کرمان و تهران و شرکت در جشنواره های مختلف کشوری، روزهای پایانی اجرای خود را در سالن انتظامی تهران سپری می کند و گَردَن از تاریخ ششم مرداد ماه به مدت پانزده شب اجراهای رسمی خود را از شهر شیراز آغاز خواهد کرد. گَردَن داستان اتفاقی است که در یک مهد کودک رخ داده است.

در ادامه مراسم افتتاحیه پس از اجرای این اثر نمایشی ، نشست خبری با حضور : آرمین حمدی پور نویسنده و کارگردان ، سپهر سیاح تهیه کننده ، محمد فروزان بازیگر نمایش ، امیر خالقی دستیار کارگردان و با حضور نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر به عنوان کارشناس و مجری جلسه برگزار شد.
نوید جعفری در ابتدا ضمن قدردانی از حضور بخش خصوصی در زمینه تئاتر اظهار امیدواری کرد شاهد حضور پر رنگ تر علاقه مندان فرهنگ و هنر در حمایت از هنرمندان و خصوصا اجرای تئاتر باشیم.
جعفری در ادامه افزود: "نمایش گردن" ، تراژدی از دل اضطراب و دلنگرانی های انروز انسان معاصر است که به شکلی خلاقانه در این اثر شاهد آن هستیم، تپشی که در طول تماشای اثر عامدانه مخاطب را می آزارد و او را همچون ادمهای نمایش درگیر می کند.
وی با اشاره به اینکه تئاتر امروز متاسفانه شاهد اجراهایی من درآوردی به نام تئاتر است از توجه ویژه این گروه به طراحی صحنه و نور قدردانی کرد و افزود : متاسفانه در بسیاری از آثار طراحی ها به شکلی خام دستانه و بدون توجه به ماهیت حرفه ای اثر اجرا میشود که نه تنها به کلیت کار کمک نمی کند بلکه باعث از دست رفتن ارتباط مخاطب میشود.
در ادامه آرمین حمدی پور در پاسخ به روند شکل گیری متن گفت : ایده اولیه این اثر از ۸ ماه قبل آغاز شد و با همدلی و همراهی خستگی ناپذیر بازیگران ادامه پیدا کرد ، در طول مسیر آماده سازی نمایش ایده های مختلفی در زمینه های داستان و در شکل و فرم کارگردانی و بازی مطرح به سوی بازیگران اتود شد،در نهایت این فرم رادیکال از دل آن پدید آمد.
سپهر سیاح تهیه کننده این تئاتر در خصوص نحوه پذیرش این تئاتر و حمایت از آن گفت : پس از آشنایی با این دوستان و همراهی در تمرینات ، شاهد فعالیت خلاقانه این دوستان بودم و به عنوان یک علاقه مند جدی در این زمینه ، تصمیم به حمایت از این نمایش گرفتم که برای من جای خوشحالی دارد وقتی شاهد استقبال و رضایت مخاطبان از این اثر هستم ، وی اظهار امیدواری کرد این نمایش در طول اجرا بتواند ارتباط موثری با مخاطب خود برقرار کند.
محمد فروزان از بازیگران تئاتر از نخستین تجربه خود با گروه "چفت" و کارگردانی آرمین حمدی پور گفت و افزود مسیر تمرین تا اجرای این تئاتر برای من و همسرم سمیه جعفری ، تجربه ای دلنشین و متفاوت بود ، وی با اشاره به اینکه به عنوان یک کارگردان و بازیگر همواره به دنبال بهترین اتفاقات خلاقانه بوده است افزود: همواره در تمامی نمایشهایی که حضور داشتم با سختگیری مسیر بهبود اثر را دنبال می کنم، که تجربه حضور در پره‌ی پروانه پولادی به کارگردانی نوید جعفری از آنجمله بود.
وی افزود : حضور در نمایش گردن با کارگردانی که متن را در اختیار ما قرار نداده بود تجربه متفاوتی در زمینه بازیگری من بوده است که فارغ از هر نتیجه ای از آن رضایت دارم.
امیر خالقی دستیار کارگردان "گردن" در مورد مسیر شکل گیری متن و فرم این اثر به ارائه توضیحاتی پرداخت و از همراهی "پیمان زبرجدی" در این زمینه قدردانی کرد.
در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور مخاطبان این نمایش برگزار شد و گروه کارگردانی در خصوص سئوالات مطرح شده در بخش های مختلف توصیحاتی را ارائه کردند.

گفتنی است نمایش "گردن" تا ۱۹ مرداد هر شب در ساعت ۸ میزبان مخاطبان خواهد بود.
دیگر عوامل این نمایش که کاری از گروه تئاتر چفت است عبارتند از:

تهیه کننده : سپهر سیاح 

مشاور کارگردان: امیر خالقی

با سپاس ویژه از: پیمان زبرجدی

دستیار کارگردان و طراح لباس: هانیه بن راضی

عکاس و طراح گرافیک: فائزه غیثی

تیزر: وحید فقیهی (استودیو پیکان)

نمایش “گردن” به نویسندگی و کارگردانی آرمین حمدی پور از ۶ تا ۱۹ مرداد ساعت ۲۰ در سالن تئاتر مجموعه هنرشهرآفتاب شیراز اجرا می شود و مدت زمان آن ۶۰ دقیقه است.




مطالب مرتبط

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نگاهی به نمایش «محسن اثر پروانه»

داستان یک فروپاشی
نگاهی به نمایش «محسن اثر پروانه»

داستان یک فروپاشی

نوید جعفری، «محسن اثر پروانه» نوشته آرمین حمدی پور و کارگردانی رعنا شبانکاره، ادعایی ندارد جز آنکه می خواهد یک تئاتر باشد با همه ملزوماتی که از یک تئاتر سراغ داریم. شاخصه اصلی محسن اثر پروانه آنجاست که ...

|

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

«هملت» در شیراز به صحنه رفت

«هملت» در شیراز به صحنه رفت

نمایش «هملت» محصول کارگاه سوم ساختن (قدم زدن در هوای مه آلود) به سرپرستی و کارگردانی آرمین حمدی پور و با بازی هنرجویان این کارگاه به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران