در حال بارگذاری ...

راهیابی دو اثر از شیراز به اولین جشنواره نمایشنامه خوانی بیضائی

«مجلس ضربت زدن»به هدایت نوید جعفری و «کار نامه بندار بیدخش» به هدایت کاووس مومنی از شیراز در نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی بیضایی، خوانش می شود.

به گزارش تئاتر فارس، نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی بیضایی به همت تماشاخانه ارغنون و به مناسبت زادروز استاد«بهرام بیضایی» از ابتدای دی ماه در این تماشاخانه آغاز شده است که در این بخش آثار مختلف این هنرمند،  توسط گروه های مختلف نمایشی خوانده‌می‌شود و «مجلس ضربت زدن»به هدایت نوید جعفری و «کار نامه بندار بیدخش» به هدایت کاووس مومنی از کارگردانان فعال تئاتر شیراز از این آثار هستند.

نوید جعفری پیش از این «مجلس ضربت زدن» را در تابستان ۹۴ در تماشاخانه استاد هودی به‌صورت اجرایی تجربی و ترکیبی از خوانش و حرکت به روی صحنه برده بود و خوانش این اثر در نخستین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی در زمستان ۹۳، برنده جوایز خوانش برگزیده، خوانشگر اول مرد، خوانشگر اول زن، خوانشگر دوم مرد و کارگردانی سوم شد.

این اثر کاری از گروه تیاتر پویا، یکی از قدیمی ترین و فعال‌ترین گروه های فارس و کشور است که در سال جاری با اجرای نمایش های «مجلس سیاه بازی»؛ «مرگ تصادفی یک آنارشیست»؛ «سه روایت عاشقانه از عشق»؛ «چند روایت نامعتبر»؛ «پره ی پروانه پولادی» و...

«مجلس ضربت زدن» جمعه ١٠ دی ماه در تماشاخانه ارغنون تهران در نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی ارغنون بخش بیضایی اجرا می‌شود. زاوش تقوایی، علیرضا جهاندیده، نوید جعفری، اردلان خرم نیا، مهری منصوری، حسین چناری، سما صادقی؛ نقش‌خوان‌های این اجرا هستند.

نمایشنامه «کار نامه بندار بیدخش»نیز به هدایت کاووس مومنی ازشیراز یکی دیگر از آثار شرکت کننده در این جشنواره است که در کنار «مجلس ضربت زدن» از سوی تئاتر فارس و شیراز موفق به حضور در این جشنواره گردیده است.

زمان این جشنواره تا ١٠ دی ماه در تماشاخانه ارغنون با دبیری اشاداد به عنوان «نخستین جشنواره نمایشنامه خوانی بیضایی» و حضور دو نمایش مجلس ضربت زدن و کارنامه بندار بیدخش از شیراز را شاهد خواد بود.

 

 




نظرات کاربران