در حال بارگذاری ...
نمایش پره پره های پولادی به روی صحنه رفت

آیین افتتاح و زنگ آغاز نمایش «پره پروانه پولادی»

آیین افتتاح و زنگ آغاز نمایش «پره پروانه پولادی» در آستانه سی امین سالگرد تاسیس گروه «تئاتر پویا» برگزار شد؛

 یکشنبه شب در آیینی که با حضور علاقه مندان هنر تئاتر در تماشاخانه استاد سپاسدار شیراز برگزار شد، اجرای عمومی تئاتر «پره پروانه پولادی» آغاز شد.
بر این اساس، در این آیین که با حضور هنرمندان  و پیشکسوتان هنر تئاتر در تماشاخانه استاد سپاسدار برگزار شد، عباس چهل تنان سرپرست گروه تئاتر پویا به ارائه پیشینه ای از تاسیس گروه تئاتر پویا در شیراز پرداخت و گفت: این گروه تاکنون بیش از ٥٠ نمایش در سبک ها و شیوه های مختلف به روی صحنه برده است.
پس از آن، استاد رحیم هودی پیرامون ماهیت هنر تئاتر پرداخت و شادمانی خود را از حضور هنرمندان در صحنه اعلام کرد.
در ادامه پس از امضای پوستر نمایش «پره پروانه پولادی» توسط استاد هودی، اصغر زیبایی نژاد از هنرمندان قدیمی ضمن برشمردن نکات مثبت گروه تئاتر پویا که همانند خانواده ای بزرگ سالها در کنار هم قرار دارند، تلاش این هنرمندان را ستود.
در بخش دیگر این آیین نوید جعفری، کارگردان تئاتر «پره پروانه پولادی» با تقدیر از حضور گرم هنرمندان اجرای نخست این تئاتر را به «داریو فو» نویسنده و کارگردان فقید ایتالیایی تقدیم کرد که کمتر از یک هفته پیش از دنیا رفت.
وی از داریو فو به عنوان هنرمندی مبارز نام برد که برای تئاتر به همراه ؟«فرانکا رمه» جنگیده است.
بر این اساس، پس از اتمام صحبت ها و اجرای تئاتر، پوستر نمایش «پره پروانه پولادی» توسط هنرمندان حاضر امضا شد.
گفتنی است: پس از حضور موفقیت آمیز نمایش «پره پروانه پولادی» در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس که منجر به کسب جایزه دوم نویسندگی، دوم بازیگری مرد و سوم کارگردانی و جایزه نخست طراحی پوستر و بروشور شد، از ۲۵ مهر اجرای همگانی تئاتر یادشده آغاز و تا ۱۴ آبان ادامه می یابد.

 




نظرات کاربران