در حال بارگذاری ...
چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور برگزیدگانش را شناخت

جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور در شهریور ماه ٩٥ و شهرستان فسا از استان فارس به کار خود پایان داد

جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور در شهریور ماه ٩٥ و شهرستان فسا از استان فارس به کار خود پایان داد و هیئت داوران متشکل از منوچهر اکبرلو، سامان خلیلیان و علی نیکومنش؛ آراء خود را اعلام داشتند.

به گزارش تئاتر فارس،بیش از ٥٠ نمایش صحنه ای و خیابانی همزمان با شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور در فسا اجرا شد و در طول این دوره از جشنواره بیش از ٢٠ هزارنفر از علاقمندان به تئاتر در این شهرستان به تماشای نمایش های صحنه ای و خیابانی نشستند.

محمدکاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا و دبیرجشنواره پسامهر پیرامون این خبر، گفت: علاوه بر ١٠ نمایش صحنه ای که در سالن استاد خورشید و آمفی تئاتر این شهرستان به رقابت پرداختند، ١٢ تئاتر خیابانی هر کدام در سه اجرا در بوستانها، میادین و ... برای عموم به نمایش در آمد.

برپایه این گزارش و براساس رای هیات داوران چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور، به دلیل فقدان اطلاعات کامل نمایش ها وکم توجهی به هویت بصری در بخش برشور؛ برگزیده ای اعلام نشد و در بخش موسیقی نیز با احترام به همه گروهها برگزیده ای نداشت.

طراحی فضا در جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور چهارکاندید داشت که از این میان، رتبه دوم به طراح فضای نمایش «مردان هیرون» به خانم هیام احمدی از آبادان و رتبه اول نیزبه طراح فضای نمایش «کوچ» بهنام کاوه از آبادان، تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن چهارکاندید به رقابت پرداختند که از این میان هیات داوران رتبه سوم را به بازیگر نمایش «زحم فراموشی»معصومه محمودی و رتبه دوم مرضیه جمال پور بازیگر نمایش «رده خوانی هفت خوان»از مسجد سلیمان تعلق گرفت و رتبه اول بازیگری مشترک به هر کدام از بازیگران دل آرام ترکی بازیگر نمایش «طلاق»از شهر کرد و پونه قدیری بازیگر نمایش«آشغال نیستم»از آمل اهداء شد.

در بخش بازیگری مرد نیز هشت کاندید وجود داشت که در این نوبت رتبه سوم مشترک به علی آهنگری بازیگر نمایش«من یک آشغال نیستم»از آمل، قاسم صادقی بازیگر نمایش «اعلحضرت کاترین»از فیروز آباد، سید جلال حسینی نمایش«زخم فراموشی» از اهواز و بهنام کاوه بازیگر نمایش«کوچ»از آبادان تعلق گرفت و همچنین رتبه دوم بازیگری مشترک نیز به محمد سلیمی و علی کریمی بازیگران نمایش«آدمسه نقطه» از میناب و مسعود براهیمی بازیگر «طلاق»از شهرکرد اهداء شد.

رتبه اول مشترک همانند دیگر کارها با لوح تقدیر و هدایای نقدی به نمایش «مردان هیرون» فرامرز غلامیان از آبادان و سجاد رستمی بازیگر نمایش«شمر...» از فسا داده شد.

در کارگردانی نیز هیات داوران بدون اولویت ، جایزه خود را شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی بههر کدام از کارگردانهای نمایش «مردان هیرون»هیام احمدی از آبادان و مسعود براهیمی کارگردان نمایش «طلاق» از شهر کرد تقدیم داشتند و در انتها نیز با برسی های همه جانبه نمایش«طلاق» از شهر کرد را برای راه یابی به بخش خیابانی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر جنوب کشور انتخاب کرده و معرفی کردند .

داوران اینجشنواره را منوچهر اکبرلو، ساسان خلیلیان و علی نیکومنش تشکیل دادند که در انتها از استاد علی عمرانی به خاطر تلاش موثرش در جشنواره و تئاتر خیابانی کشور تقدیر ویژه بعمل آمد.  




نظرات کاربران