در حال بارگذاری ...

امیر کوهستانی تور اجراهای گذشته را دنبال می‌کند

کارگردان نمایش شنیدن با بیان اینکه در سال جاری برخی از نمایش های سال های گذشته را روی صحنه خواهد برد از اجرای دوباره تئاتر «ایوانف» خبر داد.

به گزارش تئاتر فارس، کوهستانی که به تازگی تئاتر «شنیدن» را ارایه کرده، یادآور شد: دوست داشتم تئاتر «دیوار چهارم» را در شیراز به روی صحنه ببرم، اما به علت نبود سالن این کار انجام نگرفت.

او که در حاشیه سفر گروهی از هنرمندان آلمانی به شیراز با خبرنگار مهر گفتگو کرد، شرایط اجرای تئاتر «دیوار چهارم» را فراهم ندانست و گفت: مایل بودم این نمایش در سالنی مناسب در شیراز اجرا شود.

این درحالیست که نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی به عنوان اولین اثر ایرانی برای اجرا در بخش اصلی هفتادمین دوره فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه، دعوت شد.

برای اولین بار طی ۶۹ دوره گذشته برگزاری فستیوال تئاتر آوینیون فرانسه، یک تئاتر ایرانی از سوی برگزار کنندگان این فستیوال معتبر بین‌المللی، برای حضور در بخش اصلی فستیوال دعوت شد.

برگزار کنندگان این فستیوال، در هفتادمین دوره فستیوال تئاتر آوینیون از نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی دعوت به عمل آوردند تا در بخش اصلی این رویداد مهم تئاتر جهان به صحنه برود.

پیش از این هنرمندان شناخته شده تئاتر ایران نظیر آتیلا پسیانی، سیامک احصایی، کیومرث مرادی و رضا حداد و ... در بخش جنبی فستیوال تئاتر آوینیون آثار خود را به صحنه برده بودند ولی این برای اولین بار در تاریخ تئاتر ایران و همچنین فستیوال آوینیون است که یک اثر ایرانی برای اجرا در بخش اصلی فستیوال انتخاب و دعوت می‌شود.

نمایش «شنیدن» به عنوان یکی از ۲۴ اثر بخش اصلی هفتادمین فستیوال تئاتر آوینیون، از ۲۱ تا ۲۴ ماه جولای، ۵ اجرا خواهد داشت.




نظرات کاربران