در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش های خیابانی در نوروز 95 شیراز

کانون تئاتر خیابانی و انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، «همایش نوروز» را در پنج نفطه شیراز به همراه آیین نقاره زنی و نقالی توسط گروه سفیر، برگزار می کند.

آیین نقاره زنی و نقالی توسط گروه سفیر با سرپرستی علیرضا حیدر پور در مقابل تالار حافظ اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شیراز اجراشد که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان شیرازی و مسافرین ایرانی و خارجی قرار گرفت. این آیین توسط علیرضا حیدرپور. محمدجواد حیدرپور. محمدرضاحیدرپور. عباس حیدرپور. رضاحقیقی فرد، علی و امیر حسین زارع اجرا شد.

در این راستا احمد وامق مسول کانون تئاتر خیابانی اداره فرهنگ و ارشاد فارس نیز با اشاره به اجرای نمایشهای خیابانی تحت عنوان «همایش نورور»، در باره هدف برگزاری این آیین ها بیان داشت: کانون تئاتر خیابانی و انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس درنوروز ٩٥ جهت زنده نگه داشتن رسوم و بازی های نوروزی و با موضوع و توجه به شعارسال «اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل » از اول فروردین تا سیزدهم ١٣٩٥ همایش نوروز را در پنج نفطه شیراز برگزارکرده و ادامه می دهد.

وامق افزود: مکانهای یاد شده را دروازه قرآن، حافظیه، سرای مشیر، ارگ کریمخان، پارک آزادی، حمام وکیل و تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس اعلام داشت و گفت: این گروهها با بیش از پنجاه اجرا در سطح شهر، توسط هنرمندان کانون تئاتر خیابانی استان از شهرهای شیراز، فسا، استهبان و فیروزآباد برنامه ریزی شده اند که با اجرای برنامه های هنری خود، استقبال از مردم و مسافران نوروزی را در فضای هنری خود به همراه دارند.

وی اظهار داشت: نمایشهای خیابانی «"همایش نورور»با عنوانهای، «تلخ ترین شیرین، شیرین ترین فرهادم» و گروه بچه های بهار شهرستان استهبان به نویسندگی علی قاضی، کارگردانی جواد عاجلی و بازیگران روح اله سعادتمند، منیر رهنمایی با نوازندگی ایمان خفته، ابوالفضل عرب زاده و عواملی چون، سانیاعاجلی، حبیبه آموزگار، فاطمه جوان خواه در محوطه بیرونی دروازه قرآن و مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ساعت ٦عصر هر روز برپا می باشد.

مسول تیاتر خیابانی استان فارس همچنین تصریح کرد: نمایش خیابانی خرکچی به کارگردانی حمید بیات از شیراز با بازیگران حمید بیات، کامران آرایش در بوستان آزادی، دروازه قرآن و روبروی تالار حافظ ارشاد فارس و نمایش خیابانی نوروز خوانی به کارگردان علیرضا نارنجی از شهرستان فسا با بازیگران علیرضا نارنجی، امین زاهد منش، علی تمتن، در بازارچه مشیر ارگ کریمخان و تالار حافظ ارشاد اسلامی نیز برگزار می شود.

احمد وامق از برگزاری تئاتر «دلقک وسیاه» به کارگردان یوسف شکوهی از شیراز با بازی یوسف شکوهی، بنیامین خیری، پوریا صحراگرد، اکبر جعفری، گریم محمد بیژنی خبر داد و گفت: نمایش میدانی« بهیزک» نیز با کارگرانی حسین قهرمانی و بازیگران سعید نظری، حسن آقایی، محمدرضا هاشم پور، شکیبا هاشم پور، علی رضا هاشم پور، مهیا مشکل گشا، سارا مشکل گشا و نوازنده دمبک علی شمسایی و مدیر اجرا شیدا کارآمد در رویروی تالارحافظ فرهنگ و ارشاد فارس و پارک آزادی شیراز در حال اجرا است.

او در پایان با دعوت از مسافران و شهروندان شیراز و دیگر شهرستان ها برای دیدن فعالیتهای مربوط به ویژه برنامه "همایش نورور" که در راستای حفظ آیین ها و سنت های مردمی تولید شده است، افزود: نمایش آوای نوروز و نوروز خوانی نیز به کارگردانی پوریا صحراگرد و بازیگرانی همچون پوریا صحراگرد و محمد حسین نعمتی نیز از این دست کارهای هنری این ایام است.




نظرات کاربران