در حال بارگذاری ...

«جنگنامه غلامان» بیضایی نمایشنامه‌خوانی‌می‌شود

این هفته چهارشنبه تئاتر میزبان کار تازه گروه تئاتر پویا ، نمایشنامه خوانی جنگنامه غلامان نوشته استاد بهرام بیضایی به هدایت و بازنویسی محمد حسین پور از هنرمندان پیشکسوت تیاتر شیراز بود.

به گزارش تئاتر فارس، نمایشنامه خوانی جنگ نامه غلامان این چهارشنبه 30 دی ماه 1394 در کافه کتاب مجموعه فرهنگی و هنری حافظ میزبان هنرمندان و علاقه مندان تیاتر بود.

محمد حسین پور از بازیگران و کارگردانان قدیمی تیاتر شیراز است که از دهه 50 فعالیت خود را در دبیرستان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و بعداها با پیوستن به گروه تیاتر خانه نمایش به سرپرستی محمود پاک نیت و کارگاه عروسکی استاد مهدی فقیه فعالیت خود را بصورت مستمر ادامه داده است.

از سال 1366 محمد حسین پور به عنوان یکی  از اعضای اولیه گروه تیاتر پویا در کنار عباس چهل تنان بصورت جدی نمایش های متفاوت کودک و نوجوان را بروی صحنه بردند.

جنگ نامه غلامان یکی از متفاوت ترین نمایش نامه های سنتی بهرام بیضایی است که به دلیل نگرش جهانی بدون جنگ و در ستایش عشق نگاشته شده است و محمد حسین پور به دلیل همین نگاه ویژه و نیز فضای ایرانی و سنتی آن را جهت نمایشنامه خوانی انتخاب کرده است

در این نمایشنامه خوانی محمد حسین پور ، علیرضا جهاندیده ، نوید جعفری ،حسین چناری و مهری منصوری که از هنرمندان باسابقه تئاتر فارس هستند به خواندن متن می پردازند.

گروه تئاتر پویا به عنوان یکی از قدیمی ترین و فعال ترین گروه های نمایشی فارس، نمایش های وقتی وودی آلن مادام بواری را ترجیح می دهد ، نمایش بند باز ، اجرای ویژه مجلس ضربت زدن ، روایتی دیگر از آرش ، زان یار دلنوازم را در کترنامه خود دارد.




نظرات کاربران