در حال بارگذاری ...

نمایش «عاشقانه سودابه بر سیاوش» در هنر شهر آفتاب به صحنه رفت

اجرای مجدد «عاشقانه سودابه بر سیاوش» با حضور هنرمندان ارزنده تئاتر و‌سینما و حضور مخاطبان پرشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس، گروه تئاتر پویا در ادامه فعالیت های نمایشی خود «عاشقانه سودابه بر سیاوش» به نویسندگی، کارگردانی عباس چهل تنان به صحنه برد.

نمایش «عاشقانه سودابه بر سیاوش» برگرفته از ادبیات کهن و با نگاهی به سوگ سیاوش در شاهنامه جهت اجرا نوشته و تولید شده است.

این نمایش که سال گذشته میزبان علاقه مندان بسیاری بود ، با توجه به استقبال مخاطبان این نمایش از ۱۶ اردیبهشت در سالن سبز مجموعه فرهنگی و سینمایی هنر شهر آفتاب به اجرا رسید و با استقبال مخاطبان به کار خود پایان داد.

در آخرین شب اجرای نمایش هنرمندان ارزنده سینما و تئاتر کشور اساتید پیشکسوت: محمود پاک نیت و مهوش صبرکن ، رحیم هودی، کاظم روزی طلب ، محمد ربانی، محمد حسین پور و هنرمندانی همانند علیرضا جهاندیده، محمد حسین یزدیان، محمود علمدار و ... حضور داشتند. 

 

گروه تئاتر پویا یکی از قدیمی ترین گروه های نمایشی کشور است که از سال ۱۳۶۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و طی این سالها با تمرکز بر اجراهای عمومی و با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی تئاتر فعالیت بسیاری داشته است و طی این سالها به عنوان یکی از فعال ترین گروه های نمایشی توانسته نمایش های مختلفی را در شیوه های اجرایی گوناگون را با استقبال خوب مخاطبان به صحنه ببرد.

 

گروه تئاتر پویا علاوه بر فعالیت های نمایشی با تاسیس کانون آموزش تئاتر پویا از سال ۱۳۹۲ تا کنون هنرجویان کودک و نوجوان و بزرگسال بسیاری را در بخش های مختلف نمایشی به فیلم و تئاتر معرفی کرده است که بسیاری از آنها در پروژه های فیلم و تئاتر مشغول فعالیت هستند که برخی از هنرجویان قبلی به عنوان بازیگر و عوامل پشت صحنه در نمایش« عاشقانه سودابه بر سیاوش» حضور دارند.

 

گروه تئاتر پویا از سال گذشته تا امروز نمایش های: «پینوکیو تبارشناسی داستان دروغ و تنهایی» به کارگردانی نوید جعفری، «روایت رندان مست» به کارگردانی عباس چهل تنان و تئاتر «کرم های خاکی» به کارگردانی کامران هوشمندیان ، « چاه تلفات » به کارگردانی نیما ممتحن و «پایان دنیا » به کارگردانی علیرضا جهاندیده و اردلان خرم نیا را به روی صحنه برده است.

و از پروژه های در حال تمرین گروه می توان به نمایش « کلفت ها» به کارگردانی اردلان خرم نیا ، نمایش کودکانه به کارگردانی عباس چهل تنان ، «وقت میقات ربنا » به کارگردانی علیرضا دهقانی و سه اثر نمایشی به کارگردانی سه تن از هنرمندان گروه تئاتر پویا: علیرضا جهاندیده ، نوید جعفری و مهری منصوری در کنار برنامه آموزشی کانون تئاتر پویا از برنامه های این گروه برای امسال خواهد بود.

اردلان خرم نیا، مهری منصوری، علیرضا دهقانی، قیام کرمی شیراز، حمید فهندژسعدی، علی حبیبی، امیر منوچهری، سینا غفاری، اردلان پیرو، ابوالفضل زارعی، جواد ظهرابی، کوثر دبیری، الهام کاراندیش، عسل شریفیان، ابراهیم هاشمی، محسن پارسا، امیرحسین زارع، کیمیا فیروزی، عباس فضلی نیا، طناز افروغی، احسان شایانی، بهار خوشنود، رضا بهرامی، نادیا کامیاب، مازیار کریمی، گیسومرادی، المیرا حبیبی، ملینا معتضدیان، خاطره اسدی، تانیا نظری پارسا، هستی غلامی، پرستو چاره، آدرینا نیک خواهی،سحر شیر آل محمد، ملیکا نعمتی، مهدیس توکلیان مریم دهقانی ، مرجان فراحی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. 

سایر عوامل نمایش عبارتند از:

( نویسنده و کارگردان) عباس چهل تنان،( تهیه کننده) امیر ناصر سوقیان، (مدیر اجرایی) هادی دشت پیما ، (مشاور هنری و طراح صحنه)نوید جعفری ،(طراح لباس)مهری منصوری ،(طراح نور )عباس چهل تنان، (گرافیست و طراحی و اجرای تبلیغات) هومان خسروی ،(طراح پوستر) مجتبی قهرمانی ، (مدیرصحنه) اردلان پیرو، (منشی صحنه)کیانا افشاری، (گریم)اردلان خرم نیا،         ( دستیار گریم) آوا روستایی، (طراح حرکات فرم)شیدا کارآمد،(مسئول نور)ایمان رضایی، (مسئول لباس) نگار دهقانی، (گروه تولید)مهدی اردالی،سعید ایوبی، جواد ظهرابی، (عکس)شیوا عطاران 

 

 




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران