در حال بارگذاری ...

تئاتر«جیغ بز» در هنرشهر آفتاب به صحنه رفت

جیغ بز به نویسندگی و کارگردانی آرش ابراهیمی از ۳ اردیبهشت در بلک باکس هنر شهر آفتاب میزبان علاقه‌مندان است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس ، تئاتر«جیغ بز» روایت یک خانواده سوگوار برای خروج از حال و هوای سوگ تصمیم می‌گیرند به سفر بروند. در راه با دو زن دستفروش آشنا می‌شوند که قصد دارند به کنار دریا رفته و در ساحل خودکشی کنند؛ آشنایی با این دو زن، خانواده را وارد مسیری غیرقابل پیش‌بینی می‌کند.

این نمایش اثری در سنت درام افلاطونی است.

 در درام ارسطویی حوادث و اتفاقات، اصل هستند و پرسش و اندیشه، فرع به شمار می‌آید؛ اما در درام افلاطونی پرسش، اصل و حوادث، فرع است. 

این اثر نمایشی در قالب کمدی و با تاسی از درام ارسطویی، داستانی بامزه را دنبال می‌کند که می‌تواند مخاطب خود را سرگرم کند. با این حال، وجه اساسی آن اندیشیدن به هستی از منظری متفاوت است. 

نویسنده در سه گانه‌ نجات که در سال‌های گذشته به روی صحنه رفته است، به موضوع نجات و امکان آن پرداخته است، اکنون در «جیغِ بُز»به این پرسش می‌پردازد که انسان می‌خواهد خود را از چه چیزی نجات بدهد؟

 علیرضا جهاندیده ، ایمان نظری ، محمدعلی امیری ، نگین حسن‌پور ،فاطمه احسانی ،فاطمه اسماعیل‌زاده در این تئاتر به ایفای نقش پرداختند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: (طراح لباس) مارال رییس کریمی و مهسا رییس کریمی ،(طراح صحنه) آرش ابراهیمی، (طراح نور)سعید نظری، (آهنگساز) محمدعلی رضایی ،(مدیر صحنه) نارسیس اوجی، (سرپرست گروه) احمد سپاسدار




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران