در حال بارگذاری ...

نمایش «اسب قاتلین» از شیراز ، نماینده ایران در جشنواره کارتاژ تونس شد

«اسب قاتلین» به بیست‌وچهارمین جشنواره کارتاژ تونس راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس ، نمایش «اسب قاتلین»، کاری از گروه تئاتر اردیبهشت شیراز و به کارگردانی سید محمد هاشم‌زاده برای حضور در جشنواره تئاتر «کارتاژ» به تونس می‌رود.

نمایش «اسب قاتلین» به‌عنوان نماینده ایران، ۸ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۷ آذر ۱۴۰۲)، در سانس‌های ۱۷ و ۱۹ در سالن موندیال شهر تونس روی صحنه می‌رود.

این نمایش به زبان فارسی اجرا می‌شود، اما خلاصه کامل متن به‌صورت کاتالوگ به زبان انگلیسی در اختیار داوران و تماشاگران قرار می‌گیرد.

جشنواره کارتاژ معتبرترین جشنواره تئاتر تونس است و به‌نوعی مهم‌ترین جشنواره تئاتر قاره آفریقا در میان کشورهای عربی هم محسوب می‌شود؛ سال گذشته بیست‌وسومین دوره این جشنواره نیز با شرکت 23 کشور دنیا و نمایش 82 اثر هنری برگزار شد.

متن نمایش «اسب قاتلین» با نگاهی به نمایش‌هایی چون مکبث و دیگر آثار شکسپیر درباره جاه‌طلبی و رسیدن به قدرت نوشته‌ شده است و فضایی لامکان و لازمان دارد؛ در طراحی صحنه، دکور، موسیقی، گریم و حضور فرم‌ها و...، به فضای اکسپرسیونیستی توجه شده‌ است.

نویسنده «اسب قاتلین» رضا گشتاسب است و مریم شکری، امیر صادقی، فرزاد پریدار، رباب کیانی، محمد ابوعلی، ایمان زارع، علیرضا اصلاحی، محمدحسین نعمتی، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ و نعیم فرزام در این اثر بازی می‌کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارت‌اند از محمدحسین نظری پارسا، نعیم فرزام، ماهان حسن زاده، نازنین ترنگ (گروه فرم و بازی‌ساز و اجرای نور)، مریم شکری (سرپرست گروه، طراح لباس و بازیگردان)، سیدمحمدهادی هاشم‌زاده (طراح صحنه و نور)، فاطمه فتحی‌زاده (طراح گریم)، زهرا همای‌پور (طراح پوستر و بروشور)، فرناز حیدری و سیدمحمدهادی هاشم‌زاده (طراح حرکات فرم)، علیرضا اصلاحی (آهنگساز)، محمدحسین نظری پارسا (مسئول فنی و ساخت دکور)، ندا محمدیان (منشی صحنه و مدیر روابط عمومی) و تینا گندم‌کار (مترجم).




مطالب مرتبط

نظرات کاربران