در حال بارگذاری ...

لزوم تاسیس انجمن هنرهای نمایشی تئاتر معلولین

هنرمندان معلول از جمله بازیگران،کارگردانان، نوازنده‌ها و طراح‌های عزیز و محترم با همکاری یکدیگر، زیباترین تصویر را روی صحنه تئاتر به نمایش در می‌آورند و صحنه تئاتر را به بستر بهتر زیستن تبدیل می‌کنند.

هانیه حسن پور *، هنر یک ابزار برای بیان خواسته ها و به اشتراک گذاشتن افکار و عقاید و عواطف و دغدغه های فردی و اجتماعی و زبان مشترک تمام انسان‌ها در سراسر جهان می باشد. ابزاری که خود به مثابه یک فضای آموزشی که در جهت تعلیم و تربیت افراد قرار می‌گیرد. به طور معمول اگر صادقانه و واقع بینانه و البته منصفانه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که جای افتخار و عزت و سربلندی برای خانواده هنرهای نمایش است که معلولین عزیز با درک شرایط جامعه و آگاهی از توانمندی ها و استعدادهای خود،هنر را شناخته اند و تلاش و تمرین مستمر دارند تا با برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم ،هنرمندانه سخن می گویند.

هنرمندان معلول از جمله بازیگران، کارگردانان، نوازنده ها و طراح ها با همکاری یکدیگر ، زیباترین تصویر را به روی صحنه تئاتر به نمایش در می آورند و صحنه تئاتر را به بستر بهتر زیستن تبدیل می‌کنند تا الگوی جامع و کاملی برای سایر افراد جامعه باشند. حضور معلولین عزیز در عرصه تئاتر و فعالیت جدی معلولین و حمایت از این عزیزان میتواند به جامعه این پیام را برساند که معلولیت ،محدودیتی در استفاده از توانمندی ها ایجاد نمیکند.

در این سال‌های اخیر چشم انداز های امیدبخشی در مقابل هنرمندان معلول،از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی،حمایت از گروه های نمایشی معلولین و برنامه ریزی جهت اجرای جشنواره های استانی،منطقه ای و بین المللی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت و کمابیش اجرا شد.نتیجه این تلاش ها زمانی قابل مشاهده است که به صورت جدی تر و تخصصی تری در استان‌ها و شهرستان‌ها شاهد درخشش هنرمندان معلول در اجراها و برنامه های نمایشی و محافل هنری باشیم.

من هانیه حسن پور به عنوان نماینده تئاتر معلولین استان فارس خواستار تاسیس انجمن هنرهای نمایشی تئاتر معلولین در استان فارس و شهرستان مرودشت هستم تا با برگزاری کارگاه های آموزشی،اجرای تئاتر و نمایشنامه خوانی ،برکزاری جشنواره ها و رشد و پیشرفت دادن هنرمندان معلولین،به دوام و این قشر و این هنر کمک شایانی کنیم و از طریق این انجمن مطالبه گر حقوق هنرمندان معلول در استان فارس و شهرستان مرودشت باشیم .

 

*کارگردان و فعال تئاتر معلولان 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران