در حال بارگذاری ...
در پایان شب‌های نقد تئاتر فارس

«یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» اثر برگزیده منتقدان شد

شب‌های نقد تئاتر فارس طی سه روز به بررسی آثار اجرا شده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس پرداخت و نمایش «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» به کارگردانی شهرزاد بداغی، به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس ، شب های نقد تئاتر فارس از یکم تا سوم آذر ماه توسط کانون نویسندگان ، منتقدان و پژوهشگران و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تالار حافظ و سالن غزل میزبان علاقه مندان به نقد بود.

در این برنامه طی سه روز ۱۲ اثر صحنه ای و ۴ نمایش خیابانی شرکت کننده در این دوره جشنواره با حضور اعضا کانون منتقدان: محمد علی رحیمی ، نوید جعفری ، حمید نشاط و داریوش ثمر به عنوان مهمان به نقد و بررسی رسید.

در روز نخست این رویداد نمایش های مرگابن ، سالمرگ ، تاوان و نمایش یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت نقد و بررسی شد و مخاطبان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

در روز دوم این برنامه نمایش های بی پدر ، مجلس لیر خوانی ، خاورمیانه و دست‌ها بررسی شد.

و در روز پایانی چهار نمایش بی خوابی ، عتیقه ، بهمن و پدرها پسرهایشان را دوست دارند در بخش خیابانی بررسی شد.

سعید نظری از هنرمندان تئاتر خیابانی نیز به بیان مشکلات هنرمندان خیابانی پرداخت.

در ادامه مراسم نمایش های : گودومین ، ایلخونی ، هتل اچ و روزهای اوج یک فوتبالیست محلی به نقد و بررسی رسید.

در حاشیه مراسم در خصوص طراحی نور و عدم توجه به اصول نورپردازی در تئاتر نیز مطرح شد که در این رابطه عباس چهل تنان از پیشکسوتان تئاتر و از طراحان نور برجسته به عنوان مهمان جلسه به بیان نکاتی در این خصوص پرداخت.

پیش از قرائت بیانیه هیات منتقدان ، آسیب شناسی مسائل و مشکلات جشنواره توسط منتقدان و حاضران در حضور حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و هادی ورشویی رییس گروه هنری به بحث و بررسی رسید.

در پایان مراسم پس از قرائت بیانیه منتقدان ، از دو تن از مخاطبان که در روزهای نقد به بیان دیدگاه های خود پرداختند قدردانی شد و در ادامه نمایش یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت به کارگردانی شهرزاد بداغی به عنوان کار برگزیده منتقدان تندیس کانون ، جایزه نقدی و لوح سپاس را دریافت کرد.

همچنین دو نمایش مرگابن به نویسندگی و کارگردانی محمد امین خسروی خواه و دست‌ها به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی نژاد به پاس حمایت از تلاش صورت گرفته در زمینه تئاتر و همچنین توجه به مولفه های متن ، کارگردانی و طراحی به عنوان دو اثر شایسته تقدیر معرفی و از آنها تجلیل شد.

کانون منتقدان اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد تلاش و درخشش بیشتر این دو گروه جوان باشد.

در پایان مراسم با حضور مدیر کل و رییس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از منتقدان تجلیل شد و هدیه نقدی و فرهنگی مدیر کل به ایشان اهدا شد.




مطالب مرتبط

با اعلام آرای داوران:

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد
با اعلام آرای داوران:

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس از ۲۱ تا ۲۷ آبان برگزار شد، در بخش تئاتر خیابانی اثر گروه نمایشی «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای گروه‌های نمایشی «ایلخونی»، گروه نمایش «تاوان»، گروه نمایش «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و گروه نمایش ...

|

یک هفته جشنواره ، سه شب نقد و بررسی

ضیافت ده روزه هنرمندان نمایش فارس
یک هفته جشنواره ، سه شب نقد و بررسی

ضیافت ده روزه هنرمندان نمایش فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام داشت: اهالی هنرهای نمایشی به مدت هفت روز در سی و چهارمین جشنواره تئاتر و نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی استان فارس دور هم گرد آمدند و در ادامه شاهد برگزاری برنامه سه روزه شب های نقد و جشن کانون منتقدان خواهیم بود.

|

نظرات کاربران