در حال بارگذاری ...

شب‌های نقد تئاتر و جایزه منتقدان در شیراز برگزار می‌شود

پس از پایان سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس ، جلسات نقد و بررسی آثار جشنواره به همراه اهدا جایزه برگزیده منتقدان در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس از ۲۱ تا ۲۷ آبان به دبیری قاسم بی‌طرف، در حال برگزاری است.

کانون منتقدان ، نویسندگان و پژوهشگران  زیر نظر انجمن‌هنرمندان‌وفرهیختگان‌فارس که از سال ۹۷ فعالیت رسمی خود را با اهدای جایزه کار برگزیده منتقدان در جشنواره تئاتر استانی آغاز کرد، در طی این سالها با ارائه نقد های مکتوب در زمینه تئاتر ، ادبیات و سینما به فعالیت خود ادامه داده است.

منتقدان این کانون در طی سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استانی فارس به تماشای آثار نشسته اند تا پس از پایان جشنواره با برگزاری شب های نقد تئاتر ، آثار این دوره را به تحلیل و بررسی بگذارند.

نوید جعفری سخنگوی کانون نویسندگان ، منتقدان و پژوهشگران در گفت‌وگو با ایران تئاتر با اعلام این خبر افزود: «طبق رایزنی های صورت گرفته با دبیر جشنواره و دعوت ایشان مقرر شد در طول جشنواره به نقد و بررسی آثار بپردازیم و در نهایت در اختتامیه همانند دوره های قبلی علاوه بر اعلام بیانیه منتقدان ، جایزه کار برگزیده منتقدان را اهدا کنیم.»

جعفری در ادامه افزود: «با پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص هویت بخشی به جریان نقد و همچنین حفظ استقلال کانون منتقدان ، مقرر شد که پس از پایان جشنواره و در ابتدای آذر ماه طی سه شب با عنوان شب های نقد ، میزبان نویسنده ، کارگردان و گروه های شرکت کننده و همچنین مخاطبان و علاقه مندان در جشنواره باشیم تا علاوه بر نقد و بررسی و گفتگو پیرامون آثار در نهایت و در شب پایانی جایزه کار برگزیده منتقدان به گروه برگزیده اهدا شود.»

جعفری اظهار امیدواری کرد این برنامه بتواند به عنوان یک برنامه سالانه برگزار شود تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر تئاتر در استان هنرخیز فارس باشیم.

این عضو کانون منتقدان افزود: »بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از این پس همانند گذشته علاوه بر نقد های مکتوبی که در مورد تئاتر منتشر شده است بتوانیم بصورت دوره های ماهیانه آثار نمایشی را با حضور اعضا گروه اجرایی مورد نقد و بررسی قرار دهیم.»

جعفری گفت: «کانون نویسندگان و منتقدان و پژوهشگران فارس ، از تمامی علاقه مندان و منتقدان جهت حضور در برنامه ها و نشست های کانون دعوت به عمل می آورد و آمادگی خود جهت انتشار نقدهای هنری مکتوب در رسانه های تخصصی تئاتر و کانال های کانون منتقدان اعلام می‌کند.»




مطالب مرتبط

در پایان شب‌های نقد تئاتر فارس

«یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» اثر برگزیده منتقدان شد
در پایان شب‌های نقد تئاتر فارس

«یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» اثر برگزیده منتقدان شد

شب‌های نقد تئاتر فارس طی سه روز به بررسی آثار اجرا شده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس پرداخت و نمایش «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» به کارگردانی شهرزاد بداغی، به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد.

|

با اعلام آرای داوران:

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد
با اعلام آرای داوران:

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس از ۲۱ تا ۲۷ آبان برگزار شد، در بخش تئاتر خیابانی اثر گروه نمایشی «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای گروه‌های نمایشی «ایلخونی»، گروه نمایش «تاوان»، گروه نمایش «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و گروه نمایش ...

|

یک هفته جشنواره ، سه شب نقد و بررسی

ضیافت ده روزه هنرمندان نمایش فارس
یک هفته جشنواره ، سه شب نقد و بررسی

ضیافت ده روزه هنرمندان نمایش فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام داشت: اهالی هنرهای نمایشی به مدت هفت روز در سی و چهارمین جشنواره تئاتر و نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی استان فارس دور هم گرد آمدند و در ادامه شاهد برگزاری برنامه سه روزه شب های نقد و جشن کانون منتقدان خواهیم بود.

|

نظرات کاربران