در حال بارگذاری ...

داراب میزبان نخستین نشست نمایش‌های آیینی شد

نشست تخصصی تعزیه با حضور کارشناسان هنری، مذهبی و محققین، در شهرستان داراب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس، اولین نشست تخصصی نمایش‌های آیینی با محوریت تعزیه، ۲۴ شهریور ماه در شهرستان داراب با حضور کارشناسان هنری، مذهبی و محققین برگزار شد و کارشناسان حاضر، نمونه‌های مختلف تعزیه بررسی کردند و به نمایش‌ها و فیلم‌هایی که پیرامون مسأله عاشورا ساخته شده است پرداختند .

در این نشست محمد سیاره کارشناس هنرهای نمایشی ضرورت آیین‌ها را با توجه به بدون مرز بودن این قبیل نمایش ها به عنوان زبان مشترک درسطح بین الملل تشریح کرد.

یونس یعقوبی پژوهشگر نمایش‌های آئینی، نمونه‌های مختلف تعزیه را نام برد و نمایش‌ها و فیلم‌هایی که پیرامون مسأله عاشورا ساخته شده است را بررسی کرد.

ابوالحسن صادقیان نویسنده و پژوهشگر ادبی نیز با اشاره به این‌که تعزیه در اندیشه‌های دینی و مذهبی جایگاه خاص خودش دارد ، در مورد خاستگاه تعزیه و نمایش‌های آیینی توضیحاتی ارائه کرد.

سپس ایمان خاکسار پژوهشگر آئینی ، پتانسیل‌های هنری تعزیه در شهرستان داراب را نام برد و افزود باید توجه ویژه ای به این هنر و هنرمندان این عرصه شود.

محبوبه اقبال رئیس انجمن نمایش شهرستان داراب نیز گفت: «از آنجا که تعزیه از نمایش های پرمخاطب شهرستان است، بر خود لازم می دانیم بیش از پیش به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشیم و سعی بر آن است که این نشست‌ها  به صورت مداوم با هدف اجرایی شدن اهداف متعالی هنری اسلامی ادامه پیدا کند.»

پایان این نشست به پرسش و پاسخ بین کارشناسان و مخاطبین اختصاص داده شد، فضای تخصصی هنری و دوستانه ای که شکل گرفت نشان از علاقمندی هنرمندان به ادامه مباحث هنری به صورت تخصصی است.

 




مطالب مرتبط

«اسم» در داراب به صحنه رفت

«اسم» در داراب به صحنه رفت

نمایش اسم نوشته ی ماتیو دولاپورت به کارگردانی پیام غفارپور در پلاتو شهرستان داراب روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران