در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان و مسئولین فرهنگی

فیلم مستند «ابوریحان، تالار خاطرات» در شیراز رونمایی شد

آئین رونمایی از مستند «ابوریحان، تالار خاطرات» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهرام سلمانی و پوستر این فیلم با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در گالری تاروپود و سینما فرهنگ شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس، تالار ابوریحان، اولین سالن نمایش شهر شیراز واقع در دروازه کازرون است که حدود 50 سال از عمرش می‌گذرد و ساختمان آن فرسوده شده و به حال خود رها شده است.

این ساختمان در حالی رها شده است که حوالی آن نیز دچار ناهنجاری و وضعیت بد فرهنگی شده و افراد ولگرد و معتاد، خیابان‌های اطراف آن را احاطه کرده‌اند.

فیلم «ابوریحان، تالار خاطرات»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بهرام سلمانی، مستندی است که با حضور هنرمندان تئاتر شیراز، به تاریخچه و وضعیت این سالن قدیمی می‌پردازد. در این فیلم، هنرمندان از عملکرد ضعیف دستگاه‌های فرهنگی شیراز در خصوص پاسداشت مکان‌های هنری، ابزار تاسف می‌کنند و خواستار توجه به جامعه تئاتری شیراز و میراث هنرهای نمایشی این شهر می‌ شوند.

مراسم اکران فیلم «ابوریحان، تالار خاطرات»، شامگاه سه‌شنبه 21 شهریور، در سینما فرهنگ (واقع در مرکز اسناد و کتابخانه فارس) برگزار شد.

در آغاز این مراسم، از پوستر فیلم «ابوریحان، تالار خاطرات» با اجرای نرگس ایرانپور و حضور هنرمندانی چون رحیم هودی، مجید چیزفهم، حسن مشکین‌فام، نادر شهسواری، حبیب بختیاری، کاظم صراطی، قاسم بیطرف و ... در گالری تار و پود (مرکز اسناد فارس) رونمایی شد.

حاضران ‌سپس در سینما فرهنگ، به تماشای این فیلم مستند نشستند و پس از اکران آن، بهرام سلمانی (کارگردان)، از بی‌توجهی مسئولان به جامعه هنری شیراز گله کرد و گفت اگر وضع به همین منوال طی شود، هنرمندان جدید این شهر هم چون دو نسل گذشته، مجبور به کوچ خواهند شد.

در ادامه، رحیم هودی، پیشکسوت بازیگری، از عدم توجه مدیران فرهنگی و هنری استان و کشور به ساخت تالار مرکزی در محل سابق سیلو شیراز و بازسازی تالار ابوریحان گله کرد.

در این مراسم که هنرمندان بسیاری از رشته‌های مختلف هنری از جمله رحیم هودی، احمد سپاسدار، نادر شهسواری، محمد فیلی، زهرا سعیدی، نادعلی شجاعی، نوید جعفری، حمید مومنی، رامین شه‌منش و... گرد هم آمده بودند، حمیدرضا قانعی، مدیرکل ارشاد فارس، سیدرسول موسوی‌نژادیان (معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد استان) و ابراهیم شیشه‌گر، رئیس انجمن سینمای جوان هم حضور داشتند.

در پایان این مراسم، از عوامل فیلم «ابوریحان، تالار خاطرات» تجلیل شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران