در حال بارگذاری ...

نشست نقد و بررسی تئاتر «جشن سالگرد عزا» برگزار شد

جلسه نقد نمایش «جشن سالگرد عزا» به کارگردانی امیر کریمی نژاد و نویسندگی مسعود احمدی در تماشاخانه استاد هودی میزبان علاقه مندان است.

به گزارش تئاتر فارس ، نشست نقد و بررسی نمایش جشن سالگرد عزا با حضور کیوان اصلاح پذیر نویسنده و منتقد ادبی ، اصغر زیبایی نژاد کارگردان و بازیگر ، نوید جعفری منتقد و کارگردان تئاتر و هانیه حسن پور نویسنده و کارگردان تئاتر و شماری از علاقه مندان تئاتر با حضور نویسنده و کارگردان ، بازیگران و عوامل نمایش در تالار استاد هودی برگزار شد.

در این نشست کیوان اصلاح پذیر در خصوص متن نمایش و تقسیم بندی بهت در این اثر صحبت کرد و از نگاه نویسنده به بهت در لحظات اثر به تحلیل و بررسی پرداخت.

وی با اشاره به به روند اتفاق در این اثر موارد مختلف بهت زدگی در نمایش را بررسی و تشریح کرد.

اصغر زیبایی نژاد با اشاره به روند اتفاقات در متن روند طراحی و کارگردانی در این خصوص را مورد بررسی قرار داد و در خصوص تقابل بازیگران و نحوه مواجهه با موضوع صحبت کرد و موارد مختلف اثر را تشریح کرد.

نوید جعفری مجری و منتقد در این نشست با اشاره به سوابق قبلی نویسنده ، ایده اصلی متن را مورد بررسی و تحلیل قرار داد و مسیر متن به اجرا را بررسی و در خصوص طراحی کارگردانی مواردی را مطرح کرد.

وی با اشاره به مسئله تحلیل متن از نگاه بازیگر از بازی متفاوت بازیگر نقش مادر «شیما پور سهم الدین» به عنوان بازی در خور تحسین یاد کرد.

هانیه حسن پور با اشاره به شیوه نگارش متن در خصوص کارگردانی اثر و توجه به مصادیق و دیدگاه های متن در این خصوص صحبت کرد و اظهار امیدواری کرد در آثار بعدی کارگردان شاهد پیشرفت و توجه بیشتر به عناصر تحلیل باشیم.

در این برنامه که به همت گروه اجرایی برگزار شده بود مسعود احمدی نویسنده اثر در صحبتی کوتاه در خصوص نحوه نگارش متن و هدف نویسنده از به چالش کشیدن اتفاقی تکراری اما با رویکردی متفاوت و غیر کلیشه ای صحبت کرد و امیر کریمی نژاد کارگردان این نمایش نیز در توضیحاتی کوتاه به مسئله بن مایه متن و اجرای اثر و مسیر اجرای آن پرداخت.

در این نشست مخاطبان برنامه نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص بخش های مختلف اجرا از جمله متن ، کارگردانی، طراحی و بازیگری پرداختند.

نشست نقد و بررسی اجرای تئاتر جشن سالگرد عزا شنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ میزیان علاقه مندان تئاتر بود.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران