در حال بارگذاری ...

فرنگیس در داراب روی صحنه رفت

نمایش فرنگیس برگرفته از کتاب فرنگیس نوشته مهناز فتاحی، با موضوع دفاع مقدس ، به نویسندگی و کارگردانی سعید عطوفت دارابی به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر فارس ، نمایش فرنگیس برگرفته از کتاب فرنگیس نوشته مهناز فتاحی، با موضوع دفاع مقدس ، به نویسندگی و کارگردانی سعید عطوفت دارابی با همکاری کانون بسیج هنرمندان و انجمن نمایش شهرستان داراب، به مدت ۵ شب از تاریخ سیزدهم لغایت هفدهم دی ماه ۱۴۰۱ با استقبال خوب تماشاگران در شهر داراب به روی صحنه رفت . 

 

به در این نمایش ، حسین احمدی به عنوان بازیگردان ، محمد نیک فرجام به عنوان دستیار کارگردان و معصومه خوار باز به عنوان منشی صحنه فعالیت داشتند . 

 

و همچنین شقایق عابدی ، زهرا عابدی ، رژینا عبدلی ، هدیه پرزیوند ، معصومه الوندی ، زهرا ابراهیمی و فاطمه احمدی از بازیگران این نمایش بودند ‌.

 

فرنگیس حکایت دختر کُردی را روایت می کند که در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش ، بدون داشتن سلاح گرم ، با تبر پدرش یک سرباز عراقی را می کشد و سرباز دیگر را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می دهد.

محبوبه اقبال رئیس انجمن نمایش شهرستان داراب ضمن تشکر از عوامل نمایش فرنگیس، از نقش برجسته زنان در حمایت و سیانت از خاک وطن گفتند و اظهار داشتند در معرفی زنان قهرمان سرزمینمان حق مطلب ادا نشده است.

 

 لازم به ذکر است مدت زمان اجرای این نمایش ۳۰ دقیقه می باشد که در یک پرده اجرا شده است.




مطالب مرتبط

«اسم» در داراب به صحنه رفت

«اسم» در داراب به صحنه رفت

نمایش اسم نوشته ی ماتیو دولاپورت به کارگردانی پیام غفارپور در پلاتو شهرستان داراب روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران