در حال بارگذاری ...

پایان چهارمین جشنواره تئاتر کوتاه گهرم

در این جشنواره ۱۳ گروه هنرهای نمایشی شهرستان جهرم، به هنرنمایی پرداختند و شامگاه ۲۰ آبان‌ماه جاری، به کار خود پایان دادند.

به گزارش تئاتر فارس، در این جشنواره 13 گروه هنرهای نمایشی شهرستان جهرم، به هنرنمایی پرداختند و شامگاه 20 آبان‌ماه جاری، به کار خود پایان دادند.

 هفته فرهنگی شهرستان جهرم، با برگزاری چهارمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه گهرم، آغاز شد، در این جشنواره 13 گروه نمایشی شهرستان جهرم، به هنرنمایی پرداختند و شامگاه 20 آبان‌ماه جاری، به کار خود پایان دادند.

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین گفت: هنرهای نمایشی، در جایگاه هنری چند وجهی، هنر مادر به‌شمار می‌آید؛ هنرمندان بزرگ سینما و تلوزیون، بیشتر کسانی هستند که خاک صحنه تئاتر را خورده‌اند؛ از این رو باید ویژه به این هنر نگریسته شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری شهرستان‌ها یک سال گذشته که برابر هشت سال گذشته بوده است، آن را برآمده از دیدگاه دولت مردمی و انقلابی در پشتیبانی از شهرستان‌ها خواند و افزود: این اداره نیز در راستای تمرکززدایی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، برآن است تا رویدادهای استانی و گاه کشوری را با نگرش زیرساخت‌ها و توانمندی‌ها، به شهرستان‌ها واگذار کند. همچنین برای افزایش توانمندی‌ها و بالندگی بیشتر، رویدادهای آموزش هنر برای همه و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش هنر را در 5 شهرستان آغاز کرده‌ایم و به زودی در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد.

محسن نعمت‌الهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم در آیین پایانی چهارمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه گهرم با بزرگداشت هفته فرهنگی شهرستان جهرم، گفت: در راستای شناسایی و توانمندسازی هنرمندان هنرهای نمایشی و همچنین بالندگی فرهنگی و هنری و امیدآفرینی و شادابی‌افزایی در این شهرستان، چهار دوره جشنواره تئاتر کوتاه که به نمایش‌هایی در بازه 10 تا 20 دقیقه‌ای می‌پردازد، برگزار کرده‌ایم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به همکاری مسئولین شهرستانی و همراهی بسیار مردمی از این جشنواره، افزود: پیشینه تئاتر جهرم، به آغاز تئاتر در شیراز بر می‌گردد؛ و امروز نیازمند آن هستیم تا افزون بر بازسازی تماشاخانه‌های این شهرستان، جا دارد تا تماشاخانه‌هایی دیگری را نیز برای شهروندان، بسازیم.

برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر اعلام شدند:

کارگردانی:

1- مینا سفیدفرد برای نمایش آرزوی در راه عشق

2-محمدرضا میرزایی برای نمایش موجود

3- نوید بهنام برای نمایش اکترس و هانیه جاوید جهرمی برای نمایش اوفیلا هملت

بازیگری مرد:

1- محمدرضا میرزایی برای نمایش موجود

2- رضا یزدان‌شناس برای نمایش من دارم می‌میرم

3- محمدرضا رادبه برای نمایش موجود

بازیگری زن:

1- هانیه جاوید جهرمی برای نمایش اوفیلا هملت

2- مینا سفیدفرد برای نمایش آرزوی راه عشق

3- زهرا قناعت‌پیشه برای نمایش اکترس، آرمیتا حسن‌پور برای نمایش مغازه خودکشی

شایسته تقدیر: حنانه رحیم خانلی برای نمایش در راه عشق و شیوا در گوهر برای نمایش مغازه خودکشی

نویسندگی (نمایشنامه‌نویسی):

لوح سپاس به سعید صحراییان برای نمایش‌نامه‌های موجود و دوازده پله پایین‌تر

نرجس حقیقی شایسته تقدیر برای نمایشنامه در راه عشق




مطالب مرتبط

نظرات کاربران