در حال بارگذاری ...

«مده آ» در شیراز به روی صحنه رفت

نمایش «مده آ» به کارگردانی زهرا شعبانی در مجموعه هنر شهر آفتاب به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر فارس ، نمایش مده آ نوشته ژان آنوی و ترجمه حسن جوادی کاری از گروه هنری دگردیسی به کارگردانی زهرا شعبانی و  تهیه کنندگی مهدی امیدواری از یکم تا ۱۵ آبان در بلک باکس هنر شهر آفتاب به روی صحنه رفت.

مده آ داستان زنی است به نام مده که به خاطر عشق به همسرش ژازون پشم زرین ( که نماد قدرت و عظمت ) از سرزمین پدری اش می رباید. برادر خود را در راه فرار می کشد و مورد نفرین مردمان سرزمینش واقع میشود و او را طرد میکنند.او در راه عشقش به ژازون از انجام هیچ جنایتی کوتاهی و دریغ نمیکند. مده آ که پس از ده سال زندگی مشترک با ژازون صاحب دو فرزند است در سواحل شهر کورنت، محل حکومت کرئون منتظر همسرش ژازون است که خبر می رسد همسرش تصمیم به ازدواج با دختر کرئون(کرئوس) گرفته. مده آ که نمیتواند جلوی ازدواج همسرش را بگیرد .تصمیم به انتقام میگیرد. برای انتقام هدیه ای آغشته به زهر توسط فرزندانش به قصر میفرستد. پس از اینکه عروس هدیه را لمس میکند جان خود را ازدست میدهد و کرئون که برای نجات دخترش او را لمس میکند به کام مرگ کشیده میشود و در آخر تراژدی مده آ فرزندان خود و خودش را به کام مرگ میفرستد.

 محمد ابوعلی، پریسا سالاری، پریسا سجادی، آرش علمداری و بازیگر نوجوان: علی نریمانی در این نمایش بازی می‌کنند

و دیگر عوامل نمایش «مده آ» عبارتند از:

سرپرست گروه: مهرداد نبی زاده، منشی صحنه: عسل عسکری، مدیر صحنه: پوریا ایلام پور، دستیار صحنه: احسان شریفی، طراحان صحنه: امیر بهبودنیا _ زهرا شعبانی، ساخت دکور: مهدی امیدواری، طراح لباس: نرگس شیرازی نژاد، طراح نور: زهرا شعبانی، طراح پوستر: مهدی امیدواری، انتخاب موسیقی: مهدی امیدواری، آرش علمداری، زهرا شعبانی، پخش موسیقی: آرین موسوی ، دوخت لباس: رباب قدمی ، هدیه بخشی زاده و زهرا امیدواری، ساخت تیزر: فرامرز رحیمی، عکاس: فرامرز رحیمی _ سارا پارسایی

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران