در حال بارگذاری ...

«روایت رندان مست» در شیراز روی صحنه رفت

«روایت رندان مست» تازه ترین اثر نمایشی گروه تئاتر پویا به نویسندگی و کارگردانی عباس چهل تنان و تهیه کنندگی محمد شکروی ، در تماشاخانه استاد هودی شیراز به روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر فارس ، نمایش آیینی و مذهبی « روایت رندان مست » تازه ترین اثر نمایشی گروه تئاتر پویا به نویسندگی و کارگردانی عباس چهل تنان ، در تماشاخانه استاد هودی شیراز به روی صحنه رفت.

عباس چهل تنان و گروه تئاتر پویا از ۲۱ سال قبل همه ساله با یک اجرای آیینی و مذهبی به فعالیت سالانه خود ادامه داده است و امسال نیز با این اثر میزبان علاقه مندان تئاتر است.

 

گروه تئاتر پویا یکی از قدیمی ترین گروه های نمایشی کشور است که از سال ١٣٦٦ فعالیت خود را در زمینه نمایش های کودک و نوجوان و پس از آن با سایر گونه های نمایشی ادامه داده و از سال ١٣٩٠ تا کنون یکی از فعالترین گروه های نمایشی است که اکثر نمایش های به اجرا رفته توسط این گروه جزء پرمخاطب ترین نمایش های چند سال اخیر بوده است.

 

سوختن مدام بر محور صندوق نسوز، همه دزدها دزد نیستند، وقتی وودی آلن مادام بواری را ترجیح می دهد، روایتی دیگر از آرش، بند باز، رودگونه ، چند روایت نامعتبر . مجلس سیاه بازی، جسد های پستی، مجلس ضربت زدن ، سه روایت عاشقانه از عشق ، پره ی پروانه پولادی ، مجلس موسیقی ،و...از جمله فعالیت های چند سال اخیر گروه است.

 

«روایت رندان مست» پس از اجرای عمومی نمایش های «شانی و شوره ای» و «پینوکیو تبارشناسی داستان دروغ و تنهایی» سومین اثر گروه تئاتر پویا در سال ۱۴۰۱ پس از دوران کم کاری کرونا بوده است.

در کنار این اجراها ، آموزش نیروهای جوان و مستعد برگزاری دوره های مختلف آموزشی و همچنین برگزاری برنامه های نمایشنامه خوانی و ... از جمله فعالیت های این گروه در سی و ششمین سال فعالیت است. 

 

«روایت رندان مست» با نگاهی به حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) بازماندگان کربلاست است و در این مسیر روایت قیام و شهادت ایشان را بازنمایی می‌کنند.

 

عباس چهل‌تنان نویسنده و کارگردان در ادامه فعالیت خود و روایات نمایشی که سالهای قبل از طریق شیوه‌های تعزیه و نمایش به صحنه برده است، این بار در تجربه‌ای متفاوت از تعزیه با الهام از شیوه‌های روایت در نمایش ایرانی در کنار طراحی‌های تئاتر معاصر این اثر را برای اجرا آماده کرده است.

عباس چهل‌تنان درباره این نمایش گفت: با توجه به فعالیت‌های پیشین گروه در زمینه تعزیه، امسال هم با فرم و شکل تازه‌ای از تئاتر دینی در خدمت مخاطبان هستیم و هدف اصلی گروه تئاتر پویا علاوه بر تجربه در فرم‌ها و شیوه‌های اجرایی رسیدن به یک مولفه و زبان نمایشی است.

 

وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد و تنگناها و مشکلاتی که گروه‌های نمایشی با آن دست به گریبان هستند و همچنین عدم حمایت همه جانبه از سوی تمامیت مدیریت فرهنگی تنها دلخوشی نمایشگران همدلی و همراهی مخاطبان تئاتر است.

 

چهل تنان همچنان امیدوار است در آینده علاوه بر حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد همراهی و حمایت سایر نهادها و سازمان‌ها از هنر تئاتر باشیم چراکه بی‌تردید تئاتر می‌تواند به عنوان یک پدیده اجتماعی فرهنگ‌ساز به بهبود معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمک کند.

 

در این نمایش بازیگران مختلف از نسل های مختلف تئاتر و اعضا گروه تئاتر پویا در کنار بازیگران جوانی که سالها قبل در سایر تعزیه های این کارگردان حضور داشتند به ایفای نقش پرداخته اند .

نمایش روایت رندان مست

کاری از گروه تئاتر پویا

نویسنده و کارگردان : عباس چهل تنان

مشاور کارگردان و بازیگردان : مهری منصوری

دستیار کارگردان : پارسا ارقمی

تهیه کننده : محمد شکروی

 

بازیگران :

فاطمه مدحت ، بهار قمر                  

و با حضور :

علیرضا جهاندیده ،اردلان خرم نیا ،حمیدرضا فهندژسعدی علی خاشکدان           

بازی سازان :

فردیس امیدی _ کیمیا فیروزی _ معصومه سلیمانی _ آیدا کشاورزی _ مبینا تحقیقی _ سحر اسماعیل پور _ افسانه کیامرزی _ مصطفی احمدی _ امیرحسین زارع _ علی محمودی _ محمد موسوی _ عباس فضلی نیا _ اسماعیل رضایی _ علی صفری _ شهاب نظری _ محمدرضا پورباقرفرد _ صادق کشوری _ محمدحسین جوانمردی _ ابوالفضل زارعی _ امیرحسین عابدی _ علیرضا پیرو _ حسین جعفری

 

گروه کارگردانی : 

مدیر اجرایی : حاج هادی دشت پیما

مدیر پروژه : حسین چناری

مشاور کارگردان و بازیگردان : مهری منصوری

مجری طرح: شرکت فیلم و فلسفه کهن

منشی صحنه : نفس اکبری

مدیر صحنه : امید جوانمردی _ سعید کامکار

تدارکات : اردلان پیرو

طراح نور و لباس : عباس چهل تنان

طراح صحنه : نوید جعفری _ عباس چهل تنان 

دوخت لباس : اصغر سلطانی نژاد

تنظیم و اجرای نور : سعید کامکار

روابط عمومی : نوید جعفری

دستیار صحنه : اردلان پیرو _ ابوالفضل زارع 

دستیار منشی صحنه : پردیس زارع

پذیرایی : مهدی دقت

سیستم نور و صدا : احد نوروزی

عکاس : اسماعیل رضایی

ساخت تیزر : علیرضا کرمی _ محمد سنایی دشتی

طراح پوستر : سعید محمدی

طراحی بنر : احمد دهقان

فیلمبردار : اصغر سلطانی نژاد

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران