در حال بارگذاری ...
در ادامه برنامه های آموزشی موسسه هنرهای نمایشی فارس:

کارگاه خلاق تئاتر در بوانات

کارگاه از ایده تا اجرا با محوریت تئاتر خلاق در بوانات برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، کارگاه نمایش خلاق از ایده تا اجرا با استقبال هنرمندان شهرستان بوانات به مدت ۲ روز، در روزهای پنجشنبه ۱۳ مرداد و جمعه ۱۴ مرداد در سالن آمفی تئاتر شهرستان بوانات برگزار شد.

 این کارگاه با تدریس سرکار خانم فائزه رستگاری کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر، مدرس دانشگاه، بازیگر و کارگردان تئاتر، با همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش شهرستان بوانات به صورت رایگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی موسسه هنرهای نمایشی فارس، آموزش تئاتر به‌صورت اصولی در استان فارس در دستور کار این موسسه قرارگرفته است و کارگاه‌های مختلفی در شهرستان‌های استان فارس با حضور مدرسان و هنرمندان استان در حال برگزاری است.

شهرستان بوانات به‌عنوان یکی از مراکز آموزش در طی روزهای ۱۳ و ۱۴ مردادماه میزبان سرکارخانم فائزه رستگاری کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر بود.

در این کارگاه ۲ روزه که به همت موسسه هنرهای نمایشی فارس، موسسه هنرهای نمایشی شهرستان بوانات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در محل آمفی‌تئاتر شهرستان برگزار شد، با استقبال خوب هنرمندان و علاقه‌مندان همراه بود و نزدیک به ۳۰ هنرجو در این دوره شرکت داشتند.

در طی این دوره در دو بخش تئوری و عملی و با رویکرد متد تئاتر خلاق و بداهه سازی که شیوه‌ای نوین در آموزش تئاتر به‌صورت مدرن است، علاوه بر توجه به اصول مقدماتی تئاتر تلاش شد به شیوه‌های پرداخت ایده و خلاقیت ذهنی بازیگر توجهی ویژه داشته باشد.

سالن پرنیان بوانات ۵ سال است که به دلیل نداشتن امکانات از جمله سیستم گرمایشی سرمایشی، نور و صدا غیرقابل استفاده است، در ضمن این شهرستان فاقد پلاتو های تمرین و بلک باکس است.

امیدواریم به همت مسئولین استان و شهرستان این مشکلات بر طرف و امکانات لازم فراهم گردد تا هنرمندان بتوانند نمایش های بیشتری را رو صحنه ببرند و باعث ارتقای بیشتر این هنر در سطح شهرستان شوند.




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران