در حال بارگذاری ...
در ادامه برنامه های آموزشی موسسه هنرهای نمایشی فارس:

کارگاه بازیگری تئاتر خلاق در ارسنجان برگزار شد

کارگاه رایگان تئاتر خلاق با حضور مهری منصوری بازیگر و کارگردان تئاتر در شهرستان ارسنجان برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، کارگاه «بازیگری خلاق، از شناخت تا اجرا» با استقبال هنرمندان،کودکان و نوجوانان شهرستان ارسنجان به مدت دو روز، پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان برگزار شد.

 این کارگاه آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان شهرستان با تدریس مهری منصوری بازیگر، طراح و کارگردان نمایش، با همکاری انجمن هنرهای نمایشی فارس ، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان برگزار شد. 

 مهری منصوری مدرس این دوره گفت : علارغم تمام کم لطفی ها و عدم حمایت از تئاتر در شهرستانها کودکان و نوجوانان شهرستان ارسنجان به همراه خانواده های خود به دنبال کسب علم و شناخت هنر در این ورکشاپ شرکت کردند. دختر و پسرانی که رویای هنرمند شدن و بازیگری داشتند، در این ورکشاپ دو روزه با تمام وجود تمرینات و فعالیت ها را انجام می‌دادند.

وی افزود: خلاصه ای از پیشینه تئاتر،هدف و برنامه کار بازیگر، شناخت چهره (میمیک) و انجام تمرینات بدنی و بیانی در این زمینه، فضا سازی ( عینی و ذهنی)، شناخت حافظه هایی که انسان از آنها در اجرا بهره می‌برد،انجام تمرینات در راستای شناخت حافظه عضلانی،شناخت حافظه حسی،شناخت حافظه عاطفی و تاریخی، شناخت و رسیدن به ریتم، (ریتم و تمپو )، تمرینات خوب دیدن وخوب شنیدن ( تصورات /تخیلات)، تمرینات بیانی،ساخت و استفاده از شمعک برای تقویت بیان، تمرینات بدنی و شناخت اندام ها، ایست تئاتری ، دیافراگم و تمرین در راستای شناخت دیافراگم و تنفس صحیح از مباحث تدریس در این کلاس بود.

فریبا نعمت الهی رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ارسنجان گفت: با استقبال خانواده ها و فرزندانشان در این شهر تلاش ما برای آموزش های هنری(نمایش) در شهرستان ارسنجان بیشتر خواهد بود و قطعا مشتاق تر از پیش ادامه خواهیم داد. نعمت الهی همچنین آمادگی خود را برای تشکیل کارگاه های آموزشی برای سنین بالاتر و تمرین های پی در پی اعلام می‌کند




مطالب مرتبط

نظرات کاربران