در حال بارگذاری ...
در ادامه برنامه های آموزشی موسسه هنرهای نمایشی فارس:

هنرجویان منطقه در کارگاه بازیگری خلاق

کارگاه «بازیگری خلاق، از شناخت تا اجرا» با استقبال هنرمندان شهرهای گراش، لار،خنج و اوز به مدت دو روز، پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر در سینما فرهنگ گراش برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، این کارگاه با تدریس محمدصادق علی‌پور، فوق لیسانس نمایش، استاد دانشگاه، نویسنده و کارگران نمایش، و با همکاری انجمن نمایش فارس و انجمن نمایش گراش به صورت رایگان برگزار شد. 

 علی‌پور، مدرس این دوره گفت : 

 هدف از این کارگاه، آشنایی هنرجویان با مبانی بازیگری (شناخت بدن، بیان و تربیت حس) بود. در پایان این دوره نیز مطالب آموزش داده شده به صورت یک کار گروهی جمع‌بندی شد.

وی افزود: در این دوره نیاز است که آموزش‌های علمی که بر پایه‌ی تئوری‌های جدید در آموزشگاه‌ها و دانشگاه تدریس می‌شود، در سطح شهرستان‌ها برای هنرجویان تئاتر ارائه دهیم تا کارهای هنرجویان پایه‌ی علمی داشته باشد. 

علی پور گفت: یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما این است که باید هنرجویان را به سمت خواندن کتاب‌های تئوریک سوق بدهیم تا این آموزش‌های تجربی و نسل‌به‌نسل جنبه‌ی علمی‌تری بگیرد. 

 محمدعلی شامحمدی، رییس موسسه هنرهای نمایشی شعبه گراش افزود:

 استقبال خوب هنرمندان منطقه از گراش و لار و اوز از این کارگاه ما را دلگرم کرد که در آینده نیز هر دو سه ماه یکبار یک کارگاه در زمینه‌های مختلف هنر نمایش برگزار کنیم. شرکت هنرمندان گراشی در این کارگاه‌ها لازم است، چون از بهمن‌ماه امسال، امتیازبندی گروه‌ها بر اساس شرکت اعضای آنها در اینگونه دوره‌ها انجام می‌شود و این امتیازها برای گرفتن مجوز تمرین و اجرا تاثیرگذار خواهد بود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران