در حال بارگذاری ...

جشن روز جهانی تئاتر در لار برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی هنرهای نمایشی با حضور فعالان فرهنگ و هنر شهر لار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، “عنایت الله موحدی” سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان پیرامون اهمیت و جایگاه هنر نمایش در ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه و توانایی این هنر در کاهش آسیب‌های جمعی جامعه و رویکرد جدید به هنر به عنوان ابزار درمان، به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت؛ هنر نمایش، هنر دگرگونه زیستن است و بازیگر صحنه نمایش هر بار که در نقشِ جدید فرو می رود ولباسی از نوع دیگر می پوشد تا با زبان هنر، حقیقت را با رنگ و لعابی دیگرسان بروز و ظهور دهد، گویا حیاتی دیگر را تجربه می کند و به تعبیر معارف ناب اسلامی نیستی و حیات دوباره و چندباره را با تمام وجود درک می کند.

وی در ادامه افزود :اگر رستاخیز طبیعت در بهار، هرسال یک بار حیات دوباره و فرصت دوباره زیستن و وجود فرجام جاویدان را به جهانیان نشان می دهد؛ هنرمند تئاتر هر روز این بروز و افول را در قالب نقش‌ها تجربه می کند! و فرصت خود بودن و خدایی شدن را لحظه به لحظه در دستان خویش احساس!

موحدی افزود:از همین روست که هنرمند حقیقی، همواره وجودی بهاری دارد و دیدارش و شنیدارش نشان حقیقت و کردارش ایزد نماست، سابقه تاریخی هنر نمایش لارستان و ظرفیت حضور نسل جدید در این عرصه و تجارب ارزنده پیشکسوتان می تواند بار دیگر نمایش لار را در سطح کشور زبانزد خاص و عام کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار در هاتمه گفت: تلاقی بهار طبیعت با سالروز بزرگداشت جهانی هنر جاودان نمایش، بر همه دوستداران هنر تبریک عرض نموده و امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر، پرده از آفتاب عالمتاب حقیقت برداریم و صلح، دوستی، نشاط و شادابی را به بشریت هدیه کنیم.

در این مراسم که به همت “انجمن نمایش” و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان برگزار شد از فعالان نمایش در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد و “محسن بشیری” و “علیرضا سقاییان” از فعالان نمایش لارستان به اجرای نمایش پرداختند و همچنین اجرای حرکت زنده نمایشی روی صحنه(پرفورمنس اکت) توسط هنرمندان تئاتر و گرفتن عکس یادگاری بود.

 

 




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران