در حال بارگذاری ...
با اعلام آرای هیات انتخاب:

آثار راه یافته به جشنواره تئاتر ملی سردار عشق اعلام شد

نخستین جشنواره ملی تئاتر «سردار عشق» ویژه گرامیداشت یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در شیراز برگزار خواهد شد و با اعلام اسامی آثار پذیرفته‌شده در مرحله بازبینی در بخش های نمایش صحنه ای، خیابانی، رادیو تئانر و نمایشنامه خوانی کار خود را از ۸ بهمن آغاز کرد.

به گزارش تئاتر فارس، نخستین جشنواره ملی تئاتر «سردار عشق» ویژه گرامیداشت یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در شیراز برگزار خواهد شد و با اعلام اسامی آثار پذیرفته‌شده در مرحله بازبینی در بخش های نمایش صحنه ای، خیابانی، رادیو تئانر و نمایشنامه خوانی کار خود را از ۸ بهمن آغاز کرد.

جشنواره ملی تئاتر «سردار عشق» در ۴ گرایش و ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می شود. بخش رقابتی شامل تئاتر خیابانی، صحنه‌ای و نمایش‌خوانی و بخش غیر رقابتی رادیو تئاتر است.

 در بخش رقابتی تئاتر صحنه ای استاد نادر شهسواری فرد از پیشکسوتان تئاتر و سینما در کنار نوید جعفری کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و میترا توکل پور صالح نویسنده و مدرس تئاتر انتخاب آثار را بر عهده داشتند که پس از بازبینی ۳۵ اثر رسیده به دبیرخانه ۱۰ نمایش به ترتیب اولویت از شهرهای شهر ری ، شیراز، اراک ، ملایر ، کرمانشاه، بندرعباس ، استهبان و زاهدان به بخش صحنه ای راه یافتند.

این نمایش ها علاوه بر اجرای داوری در آباده در شیراز، مرودشت و اقلید به روی صحنه خواهد رفت.

در بخش تئاتر خیابانی نیز اصغر گروسی نویسنده و کارگردان ، سید علی رضا موسوی مدیر کانون تئاتر خیابانی و از بازیگران تئاتر به همراه یوسف شکوهی نویسنده، بازیگر و کارگردان اهل فسا ارزیابی و انتخاب آثار را برعهده داشتند که پس از بازبینی بیش از ۷۰ اثر نهایتا ۹ اثر به این جشنواره راه یافتند که در شهرستان نی ریز داوری خواهند شد.

گفتنی است این ۹ اثر علاوه بر نی ریز در شیراز و استهبان اجرا می شوند.

در بخش نمایشنامه خوانی ملیحه حاتمیان کارگردان و نویسنده از هنرمندان شهرستان داراب، اسماعیل سعیدیان نویسنده و کارگردان از شهرستان ممسنی و حمید رضا مومنی از کارشناسان تئاتر و سینما انتخاب آثار را بر عهده داشتند که ۱۰ اثر برگزیده در شهرستان داراب اجرا می شود.

انتخاب آثار در بخش ویژه رادیو نمایش توسط آرش جمالدینی ، مهدی مقدر و اسماعیل مرزبان انجام شد که آثار برگزیده در این بخش غیر رقابتی روز دوشنبه در شیراز اجرا می شود.

 

 




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران