در حال بارگذاری ...
یادداشت استاد علینقی رزاقی در سوگ زیبا مهر علیزاده:

در سوگ بانوی صحنه

زیبا ( فاطمه) مهر علیزاده از بانوان هنرمند تئاتر که سالها در عرصه بازیگری فعالیت داشت در آخرین روز پاییز به دیار باقی شتافت، استاد علینقی رزاقی در یادداشتی کوتاه به این هنرمند پرداخته است.

به گزارش تئاتر فارس، زیبا مهرعلیزاده در بسیاری از آثار فاخر تئاتر فارس همانند حافظ ، سعدی مسافر شهر عشق، راه طویل سیمرغ و... با استاد علینقی رزاقی همکاری داشت.

استاد رزاقی در دلنوشته ای از این هنرمند از دست رفته گفت

 

در سوگ بانوی صحنه 

از قبیله بازی بود،عشق را در نقش ونقش را با عشق اجرا می کردومی شناخت.

برای یک واژه حاضر بود ساعتها زحمت را بخود هموار سازد ،با عشق وبی پیرایه بازی می کرد بازی را در نقش حس می کردوهمراه با آنها موسیقی کلامش تاثیر گذار بود وزیبا سخن می گفت .

دخترانم نام او را زیبا گذاشته بودند وچه صمیمی با همکاران ونقش آفرینان تمرین می کرد.

وقتی به او نقشی واگذار می‌شد خودش با نقش یکی شده و سریعاً حفظ می‌کرد حالا دیگر حتی نمی دانستی چگونه یک کلمه رابرا ی شما جا به جا کرد و عاشقانه و با محبت تمام آن دیالوگ ها و مونولوگ ها را در ذهنش جا می‌انداخت و شاعرانه نقش را ایفا می‌کرد یادش با ما همیشه بود و دوست داشتیم که از نزدیک اجرای جدید حافظ که خودش روزی نقش همسر حافظ را بازی می کرد ببیند.

 با همه بچه‌ها دوست بود و صمیمی ، رفتنش را باور نداریم هر روز در تمرینات فکر می‌کردم او خواهد آمد و در کنار آنها خواهد نشست و با لبخند همیشگی‌اش همه را امیدوار خواهد کرد

 یادش در ذهنمان جاوید است و بازی اش در تصویر و صداوفیلم هایی که از او به جا مانده است جاودانه است و حال می دانم هر وقت خواستیم می‌توانیم با او تجدید دیدار کنیم و بازی و تصویرش را ببینیم اما مهربانیش دیگر از ما دور شده ولی در یادها خواهد ماند و با احترام از آن بانو یاد خواهیم کرد.

 خانواده در سوگ نشسته اش را تسلیت گوهستیم و

و صبر را برای آن ها آرزو داریم روح این بانوی هنرمند شاد ودر آرامش باشد. 

 یادش گرامی و بازی هایش در دلمان و قلبمان جاوید خواهد ماند او برای تئاتر وما همیشه زنده است وجاوید

گروه تئاتر آزاد شیراز 

علی نقی رزاقی




مطالب مرتبط

نظرات کاربران