در حال بارگذاری ...
با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان

جلسه هم اندیشی هنرمندان شهر ایج و مسئولین برگزار شد

با حضور کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان استهبان و شورای شهر ایج و علی مستفیضی مسئول شعبه انجمن هنرهای نمایشی شهرستان استهبان و هنرمندان شهر جلسه هم اندیشی پیرامون فعالیت های نمایشی در این شهر برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، در آغاز جلسه علی اکبر کامران از هنرمندان پیشکسوت شهر ایج به عنوان معتمد و به نمایندگی از هنرمندان مسائل و مشکلات مربوطه را مطرح کردند و درخواست واگذاری یک مکان موقت ودائمی در آینده برای فعالیت همه رشته های هنری را اعلام کرد.

محمد نظری نیز از هنرمندان پیشکسوت از در اختیار قرار دادن مکانی جهت فعالیت‌های هنری جفت تا امکان آموزش به علاقه مندان فراهم و باعث رونق هنر در این شهر شود.

حامد خطبایی از هنرمندان جوان نیز از توجه به همه رشته‌های هنری گفت و به لزوم مکانی برای برگزاری انجمن شب شعر اشاره کرد.

در ادامه علی مستفیضی به نمایندگی هنرمندان هنرهای نمایشی از هنرمندان خواست که از ظرفیت سالن بسیج نیز استفاده کنند و در اولین فرصت اساس نامه سازمانی کانون هنرمندان تهیه و برنامه ریزی اصولی انجام شود تا بتوانند در جشنواره‌ها شرکت کنند.

وی از حضور هنرمندان در استهبان جهت اجرای برنامه‌ها استقبال کرد.

تولید آثار نمایشی بیشتر و دعوت از اساتید جهت آموزش تئاتر از خواسته‌های ایشان از هنرمندان رشته تئاتر بود،ایشان آمادگی انجمن تئاتر استهبان جهت پیشرفت تئاتر ایج را اعلام کرد‌

در ادامه کیامرث ضمن اعلام حمایت بیشتر از هنرمندان ایج در آینده نزدیک افزود:گروه‌های نمایشی،شاعران،نویسندگان،معرق کاران،رشته‌های طراحی و تجسمی و فرش بافی و بانوان هنرمند و سایر رشته‌ها با بررسی انجمن‌های مختلف شهرستان می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

در این نشست مقرر شد هیاتی به نمایندگی از همه هنرمندان تشکیل شود تا کارها به صورت قانونی پیگیری شود.

همچنین هنرمندان می‌توانند در رشته‌های مختلف در صورتی که شرایط بیمه را داشته باشند بیمه شوند،و از هنرمندان جهت مطالبه‌گری و ارائه نظرات در شهرستان دعوت شد.

در این جلسه جناب مهندس فتحی رئیس شورای شهر ایج از هنرمندان خواست در جلسه مطالباتشان را بیان کنند و پیشنهاد ساخت فرهنگسرا در آینده را داد و به کانون ولایت عشق در مسجد شهید دوران اشاره کرد و افزود:فعلا این مکان را به خانه هنرمندان اختصاص داده می‌شود که رشته‌های مختلف انجمنی در این مکان ایجاد کنند.

در ادامه مطالبات مردم از شورای شهر و شهرداری در مورد زمین کتابخانه و ایجاد فرهنگسرای مناسب مورد بحث قرار گرفت و مشخص شد دریافت کد و تعیین زمین مناسب راه حل ساخت کتابخانه می‌باشد و ساخت فرهنگسرا به عنوان برنامه بلند مدت در نظر گرفته شد که مسئولین قول پیگیری تهیه مکان و جذب خیر در این زمینه را دادند.

در این جلسه تعدادی از بانوان که به نمایندگی از بانوان هنرمند شهر حضور داشتند مسائل و مشکلات در این زمینه را نیز مطرح کردند.

در نهایت ظفرمند از حضور مؤثر اعضای جلسه و گفتگوی صمیمانه و طولانی بین مسئولین و هنرمندان و از نظرات و پیشنهادات خوب حضار تشکر کرد و

از همه هنرمندان خواستند که از مسئولین فرهنگ و ارشاد و مسئولین شهر مطالبه‌گر باشند و دست در دست یکدیگر و به دور از منیت‌ها زیر یک پرچم برای ارتقاء هنر این شهر در تمامی رشته‌ها با جان و دل و از صمیم قلب تلاش کنند.

همچنین وی پیشنهاد داد یک روز مناسب به عنوان روز ایج در نظر گرفته شود تا همه هنرمندان در این روز برنامه‌های خود را ارائه کنند.

در این جلسه از همه هنرمندان عزیز شهر و هنرمندان درگذشته تجلیل شد:مرحوم افراسیاب رنجبر خواننده آوازهای سنتی و اذان گوی خوش صدای ایج،مرحوم خلیل شعبانی جوان کارگردان بسیار دلسوز و خداشناس و محبوب و مرحوم حمید رستمی یکی از بهترین بازیگران تئاتر و نمایش.

و در پایان کتاب «روایتی که گذشت» توسط نویسنده این کتاب مجید توکلی عضو فعال سازمان بسیج هنرمندان فارس به رسم یادبود به حاضران جلسه اهدا گردید.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران