در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه سومین دوره

فراخوان جشنواره‌ نمایش کل گراش منتشر شد

سومین جشنواره نمایش کل گراش در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، دو دوره‌ی پیشین این جشنواره به نام «جشنواره نمایش‌های کوتاه کل گراش» در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ برگزار شده است. 

 مهدی آینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش گفت: بعد از تعطیلات اجباری کرونایی، ایجاد یک جو تئاتری در شهر برای رونق گرفتن دوباره‌ی هنر نمایش در گراش ضروری به نظر می‌رسید. با تصمیم انجمن نمایش شهرستان، قرار شد این امر مهم در بهمن‌ماه که به صورت سنتی، هنر نمایش رونق بیشتری دارد، در قالب یک جشنواره‌ی نمایشی صورت بگیرد. 

 محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش نیز در این خصوص گفت: امیدواریم به کمک انجمن‌های نمایش لارستان، اوز و خنج، و همچنین اعضای انجمن نمایش گراش، بتوانیم به مدت یک هفته تا ده روز، فستیوالی از نمایش‌های مختلف را برای علاقه‌مندان ارائه بدهیم.

دو تغییر عمده در این دوره خواهیم داشت: 

 بر خلاف جشنواره‌های قبلی، این دوره به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، و از طرف انجمن نمایش به همه‌ی گروه‌هایی که در جشنواره شرکت می‌کنند مبلغی به عنوان هدیه پرداخت می‌شود. 

شرط کوتاه بودن نمایش‌ها برداشته شده است و نمایش‌ها با هر مدت زمانی می‌توانند در این جشنواره به روی صحنه بروند.

 تمام گروه‌های نمایشی گراش و منطقه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. محدودیتی در نوع و ژانر نمایش‌ها نیز وجود ندارد، و حتی انجمن از تنوع موضوعی و ژانری در نمایش‌ها استقبال می‌کند. انجمن نمایش شرایط لازم برای اجرای نمایش‌های مختلف فراهم می‌کند.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران