در حال بارگذاری ...
نایب رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس :

توجه به زیر ساخت‌های اجرای تئاتر پتانسیل فارس را بیشتر نمایان می‌کند

تئاتر فارس سرمایه عظیمی از هنرمندان پیشرو و پر تلاش در اختیار دارد و پشتوانه ای قدرتمند که مخاطبان و مردم جامعه هستند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، نوید جعفری با بیان اینکه در بازدیدهای صورت گرفته از چند شهرستان رایزنی و جلسات مفیدی در این خصوص برگزار شده است افزود: تئاتر فارس سرمایه عظیمی از هنرمندان پیشرو و پر تلاش در اختیار دارد و پشتوانه ای قدرتمند که مخاطبان و مردم جامعه هستند ، همانگونه که هر شهر به امکانات رفاهی و پل و زیرگذرها نیاز دارد ، برای بهبود شرایط فرهنگی باید به زیر ساخت های فرهنگی و هنری نیز توجه ویژه کرد.

نایب رییس انجمن نمایش فارس با اشاره به همکاری خوب شهرداری و شورای شهر شیراز در همدلی و حمایت از تئاتر افزود: آنچه پس از سالها در شیراز اتفاق افتاده است می تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرستانها باشد.

وی با اشاره به حمایت ویژه شورای پنجم شهر شیراز و شهرداری کلان شهر شیراز گفت: پس از سالها که شاهد هیچگونه حمایت اصولی و زیربنایی نبودیم ، تماشاخانه استاد فقیه در پارک کوی زهرا افتتاح و مورد استفاده هنرمندان قرار گرفته است و یا افتتاح پردیس سینمایی کوزه گری که دارای یک سالن نمایش است 

و احداث پردیس تئاتر نصر به مناسب صد سالگی تئاتر شیراز که بی شک گام موثر و مفیدی از حمایت فعالیت های نمایشی شیراز است‌.

جعفری اظهار امیدواری کرد که مسیر حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری توسط شورای شهر ششم و شهرداری و سایر نهادها و سازمانها ادامه پیدا کند تا گام های هنرمندان استوار تر از قبل در جهت فرهنگ‌سازی و بهبود فضای فرهنگی جامعه برداشته شود.

عضو هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی فارس افزود: تنها متولی فرهنگ و هنر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیستند ، چراکه جهان هنر گستردگی بسیاری دارد و هر سازمان و اداره ای که واحدی به نام فرهنگ دارد باید وارد میدان شود.

وی در خاتمه افزود: با توجه به رکود حاکم بر تمام مشاغل در دوران کرونا لازم است که مدیران فرهنگی و همه نهادها و سازمانها با تلاشی مضاعف یاریگر هنرمندان باشند تا به ایجاد فضای نشاط و امید جامعه بیافزایند.

 




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران