در حال بارگذاری ...
در جلسه انجمن هنرهای نمایشی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح شد:

حمایت از هنرمندان و برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا

در نخستین نشست هیات رییسه منتخب انجمن هنرهای نمایشی فارس در سال ۱۴۰۰ که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، فعالیت‌های انجمن نمایش و برنامه های انجام شده در سال ۹۹ و طرح های پیش رو امسال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار با هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی فارس، گفت: کرونا ضربه‌های زیادی به بدنه هنر تئاتر وارد کرده و در کنار اینکه حفظ سلامت هنرمندان و بررسی و رفع دغدغه‌ها و آسیب‌ها از همه چیز مهم‌تر است، اما جای بسی خرسندی است که فعالیت‌های پیش رو انجمن نمایش در حال انجام است.

در این نشست صمیمانه که با حضور صابر سهرابی، و هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی فارس برگزار گردید، طرفین به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های هنرمندان تئاتر پرداختند و وی ضمن تبریک به انتخاب هیات رییسه جدید انجمن هنرهای نمایشی فارس افزود: جای خرسندی دارد که طبق آمار موجود شاهد انتخاباتی پرشور با حضور اکثریت هنرمندان تئاتر استان بودیم و با اشاره به کمبود منابع مالی دولت در سال گذشته گفت: برای جبران بخشی از خسارت در سال ۹۹ تسهیلات لازم به ۶۱۲ گرایش مختلف پرداخت شده که در این میان مبالغی دیگر در قالب کمک هزینه های کارت های اعتباری هنر نیز به هنرمندان تقدیم گردیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در پاسخ به زمان بازگشایی سالن‌ها و ادامه فعالیت‌های هنری تئاتر گفت: با توجه به اولویت سلامتی هنرمندان شاغل تئاتر و دستور العمل ستاد استانی مقابله با کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی، همچنان در انتظار بهبود شرایط برای ادامه فعالیت‌ها هستیم. وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی هنرمندان در دوران کرونا افزایش داشته است و باید دغدغه‌ها و آسیب‌ها در اولویت باشد، گفت: تمام تلاش مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد با همکاری انجمن هنرهای نمایشی فارس بهبود شرایط است.

سهرابی ضمن قدردانی از فعالیت های انجمن هنرهای نمایشی فارس در شرایط دشوار کرونا و برگزاری چندین جشنواره موفق آنلاین افزود: در این شرایط انتظار می‌رود با توجه به تحریم‌ها و همه گیری کرونا تمامی اقشار جامعه و هنرمندان با توجه به شرایط کشور بردباری کنند تا به سلامتی از این مشکلات بگذریم. سهرابی با اشاره به گزارش عملکرد هنرمندان تئاتر در سال گذشته گفت: هنرمندان تئاتر فارس در شرایط مختلف همواره فعال بوده اند و حضور آثار هنرمندان فارس در جشنواره های ملی، نشان از همت و عزم جدی اهالی تئاتر دارد.

صابر سهرابی در پایان سخنانش با قدردانی از حضور اعضای انجمن نمایش فارس در این نشست، تداوم این جلسات بصورت ماهانه را خواستار شد و با تاکید بر حل مشکلات هنرمندان تئاتر از حمایت ویژه برای انجمن هنرهای نمایشی، درگاه تئاتر فارس و حمایت از گروه‌های مصوب نمایشی استان خبر داد.

در ادامه هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی فارس به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و امید وامق مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی فارس با بیان اینکه فعالیت‌ها و طرح‌های بسیاری در زمینه فعالیت هنرمندان در فضای مجازی بررسی شده است از ادامه برگزاری جشنواره‌های آنلاین خبر داد و با اشاره به مشکلات بی شمار و معیشتی هنرمندان افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته حمایت های که انجام شده پاسخگوی نیاز هنرمندان نیست و امید آن داریم در سال جدید شاهد حمایت های زیر بنایی در این خصوص باشیم.

وامق با ارائه طرح برنامه های سال ۱۴۰۰ افزود: امید آن داریم که برنامه سال ۱۴۰۰ با حمایت و همکاری بیشتر اداره کل مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم از لحاظ کمی و کیفی شاهد ارتقای فعالیت های آموزشی و اجرایی چه در شکل زنده و چه آنلاین باشیم.

هادی امامی مقدم عضو هیات رییسه نیز به بیان مشکلات مالی انجمن برای فعالیت‌های خود پرداخت و خواستار حمایت اداره کل از این انجمن شد و در این خصوص با ارائه گزارش مالی سال ۹۹ افزود: مبلغ واریزی به حساب انجمن در خصوص حمایت از گروه های مصوب نمایشی و خسارت دیده کرونا در کوتاه ترین زمان به هنرمندان استان پرداخت و بسته های حمایتی مختلفی به هنرمندان نیازمند تقدیم شده است.

مدیر مالی انجمن در ادامه از چندین طرح درآمد زایی حمایتی با مشارکت بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی خبر داد و اظهار امیدواری کرد در نیمه نخست امسال شاهد به ثمر رسیدن این طرح باشیم که بی تردید در بهبود شرایط فعالیت تمامی هنرمندان فارس موثر است.

نوید جعفری عضو هیات رییسه و مدیر درگاه تئاتر فارس با اشاره به اینکه این درگاه در چند سال اخیر جزو ۳ درگاه برتر کشور از لحاظ فعالیت شناخته شده است، خواستار حمایت ویژه از این بخش شد و گفت: نیاز تئاتر فارس با بیش از ۷۲ گروه مصوب و ۳۱ شهرستان فعال به داشتن یک سایت تخصصی با قابلیت بانک اطلاعات هنرمندان تئاتر فارس، بانک نمایشنامه و پخش فیلم و تبلیغات بیش از پیش احساس می شود و این سایت می تواند به عنوان بخشی فعال و جدی در آینده تئاتر فارس نقشی اساسی ایفا کند که خواستار حمایت اداره کل برای راه اندازی این سایت در سال جدید هستیم.

وی با بیان اینکه انجمن نمایش در سال گذشته با همه دشواری ها تعاملی سازنده با سایر ارگانها از جمله شهرداری داشته است، خواستار حمایت بیشتر اداره کل از فعالیت های مشارکتی انجمن شد و اظهار امیدواری کرد در بحث تخصیص بودجه نیز انجمن نمایش به عنوان انجمنی فعال مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

مجتبی حسینی قیری دیگر عضو هیات رییسه خواستار تعامل بیشتر در شهرستان‌ها و پیگیری مدیر کل برای بهبود همکاری در فعالیت‌های هنر تئاتر شد. وی در ادامه با اشاره به مشکلات هنرمندان شهرستانهای فارس افزود: شرایط کرونا واقعا مشکلات بیشتری به خانواده تئاتر فارس وارد کرده است و حتی بسیاری از هنرمندان در پرداخت اقساط وام نیز دچار مشکل شده اند.

بهنام بداغی عضو جدید هیات مدیره با اشاره به مشکلات برخی از نمایندگان انجمن با مدیران ارشاد در برخی مناطق خواستار تدوین سازو کار و راهکار مناسب جهت تعامل با روسای شهرستانها جهت انتخاب نمایندگان انجمن در شهرستانها شد. بررسی مشکلات فعالیت هنرمندان تئاتر خیابانی و همچنین احداث ایستگاه های تئاتر خیابانی در شیراز از دیگر مواردی بود که توسط سید علیرضا موسوی مدیر کانون تئاتر خیابانی مطرح و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران