در حال بارگذاری ...

برگزاری جشن روز تئاتر در ممسنی

به مناسبت روز جهانی تئاتر انجمن نمایش ممسنی باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اقدام به برگزاری جشنی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی نمود.

به گزارش تئاتر فارس، این برنامه با حضور داوود ایوبی فرماندار ممسنی ، سید یونس آبسالان از پیشکسوتان تئاتر کشور ، امید وامق مدیر عامل و نوید جعفری نایب رئیس انجمن هنرهای نمایش استان فارس، محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ممسنی و علی احمدی عضو شورای اسلامی و تعدادی از هنرمندان شهرستان برگزار گردید.

سعید محمودی رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ممسنی در ابتدای برنامه ضمن تبریک سال نو و روز جهانی تئاتر اظهار داشتند : درسال گذشته بدلیل کرونا هنرمندان خسارات زیادی دیدندو نتوانستند برنامه های خود را پیش ببرند،هرچند در نیمه دوم سال کم کم هنرنمایی کردند و تولید محتوا برای کسانی که به خاطر کرونا در خانه مانده بودند. بااین وجود هنرمندان ممسنی توانستند در جشنواره های مختلف افتخاراتی برای ممسنی کسب نمایند از جمله نمایش زاویه و کسب چندین عنوان و برگزیده شدن و راهیابی به جشنواره کشوری تئاتر فجر . 

وی ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص اختصاص زمین جهت فرهنگسرا گفت: انشالله در سال ۱۴۰۰ با کمک و یاری هم و در کنارهم و تعامل و اتحاد بتوانیم جایگاه واقعی تئاتر را بشناسانیم.و هنر تئاتر را به منازل مردم ببریم.

در ادامه داوود ایوبی فرماندار ممسنی ضمن تبریک روز جهانی تئاتر ، هنرمندان را قشر تاثیر گزارجامعه نامیدند که یکی از دارایی های ارزشمند ممسنی هستند که میتوانند دنیای آن را تغییر دهند.

ایشان بیان کردند: ظرفیت هنرمندان برای تحول و تاثیر بر جامعه بسیار زیاد است که متاسفانه در سال قبل بدلیل تعطیل بودن سالن های نمایش ، موسیقی و ... شاهد رخ دادن آسیب های اجتماعی در جامعه بودیم و علت اصلی آن ، این است که نتوانسته ایم بخوبی از هنر این هنرمندان استفاده کنیم.

نوید جعفری نایب ریس انجمن هنرهای نمایش استان فارس اسماعیل سعیدیان رئیس انجمن نمایش ممسنی،سید یونس آبسالان و مریم سعیدیان کارگردان نمایش زاویه افرادی بودند که درباره جایگاه تئاتر در زندگی انسان ها صحبت های را بیان کردند.

نمایش زاویه منتخب جشنواره استانی تئاتر فجر در سالن وحدت پخش گردید و اساتید هنر نمایش ، نظرات خود در قالب نقد و پیشنهاد ارائه دادند.

مسلم رستمی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر ممسنی بیانیه روز جهانی تئاتر را قرائت کرد

شاهنامه خوانی زیبای آنیتا میرفردی شش ساله در این جشن از نکات قابل توجه بود.

 




مطالب مرتبط

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

اتاق سرهنگ کاری از گروه هنرهای نمایشی کاما به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اسماعیل راد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان از ۱۲ بهمن ماه الی ۲۲ بهمن ماه به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران