در حال بارگذاری ...
پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

مولفه هنر تئاتر امکان خدمت به جامعه بشری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام داشت: در شرایط فعلی و ادامه مبارزه با بیماری کرونا ویروس، در سال ۱۴۰۰ ، اهالی و بزرگان هنرهای نمایشی در روز ملی این هنر ارزشمند، می‌توانند پیام آور بسیار تاثیر گذاری برای خدمت به بشریت و آگاه سازی باشند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی با خجسته شمردن بهار طبیعت و آغاز سال 1400 در پیامی بر این باور است که هنر هنرمندان تئاتر و اندیشه ها و سخنان اهالی و چهره های محبوب و جریان ساز این هنر تاثیر گذار، برای خدمت به بشریت و آگاه سازی مردم، بویژه در شرایط فعلی و مبارزه با بیماری کرونا ویروس، هنر بسیارتاثیر گذاری است.

 

 در متن پیام صابر سهرابی آمده است:

 

مولفه های هنر تئاتر امکان خدمت به جامعه بشری و آگاه سازی مردم را در هر شرایطی آسان می سازد. سخن گفتن از تنوع و فراگیربودن هنر نمایش نه به عنوان ستایش این هنر بلکه خود بیان این واقعیت است که تئاتر به تناسب زندگی مردم توانسته شیوه ارائه خود را تغییر داده و به روز کند. همانند این روزها که هنرمندان نمایش به میدان آمده و بزرگان این حوزه با گفتگوهای هنرمندانه خود در رسانه ها و فضای مجازی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط اجراهای تئاتر خیایانی و میدانی خوب جلوه گری کرده اند.

 

چندی است که هنر و هنرمندان نمایش فارس متاثراز وضعیت سلامت عمومی کشور و استان عزیزمان، خودخواسته از فعالیت بازایستاده اند و همراه و همگام با مردم عزیز در خانه مانده اند و سالن های پرهیاهو و پرشوراجرا به سکوت و سکون رفته اند تا پس از بازیابی سلامت عمومی، باردیگر با قدرت و توانایی بیشتری به روی صحنه بازگردند.

 

اینجانب ضمن تبریک سال نو، روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان، فعالان و علاقمندان هنرهای نمایشی استان ادب پرور و هنر خیز فارس تبریک می گویم و از پرودگار سلامت روح و تن و روان شما را آرزومندم و همراه وهمدل با شما عافیت میهن عزیز اسلامی را خواهانم.

 

 




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران