در حال بارگذاری ...
در آستانه یکصدمین سال آغاز فعالیت‌های نمایشی در شیراز

مجموعه تئاتر نصر شیراز در بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

پس از یکسال از کلنگ زنی پروژه مجموعه تئاتر نصر به مناسبت یکصدمین سالگرد تئاتر در شیراز ، و با توجه به پیشرفت قابل توجه این مجموعه فرهنگی و هنری، جمعی از هنرمندان تئاتر شیراز با همراهی رییس سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری شیراز این پروژه بازدید کردند و در جریان پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفتند .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، در آستانه یکصدمین سال آغاز فعالیت‌های نمایشی در شیراز طی مراسمی، احداث پردیس تئاتر نصر که شامل سه سالن با ظرفیت هشتاد تا ۲۵۰ نفر است، در شمال شرق این کلانشهر و در منطقه ای کمتر برخوردار آغاز شده است که با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه به نام سه هنرمند نام آشنای شیراز و نام آور در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون نامگذاری شده است.

بعداز ظهر یکشنبه ۲۴ آذر ۹۸ عملیات اجرایی پروژه احداث پردیس تئاتر نصر شامل سه سالن ۲۵۰، ۱۷۰ و ۸۰ نفره در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با حضور شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان آغاز شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه اجرایی شدن این پروژه در راستای افزایش فضاهای فرهنگی شیراز به ویژه در مناطق کمتر برخودار است، گفت: شهرداری و شورای پنجم شیراز امیدوار است با احداث این مجموعه سالن های تئاتر، گام مهمی برای پاسداشت رویدادهای فرهنگی و هنری در حوزه هنرهای نمایشی بردارد.

حیدر اسکندرپور ضمن اشاره به سابقه غنی فرهنگی و تاریخی شیراز عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم ظرفیت های فرهنگی و هنری شیراز را ارتقا دهیم، نیازمند افزایش فضاهای فرهنگی هستیم. از این رو علاوه بر کلنگ زنی پردیس تئاتر نصر، در حال ساخت مجموعه سینمایی جوان در میدان کوزه گری هستیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه درصدد آغاز چندین پروژه فرهنگی در نقاط مختلف شهر هستیم، گفت: امیدوارم اجرای این پروژه های فرهنگی شیراز را دوباره بر تارک فرهنگ و هنر ایران و جهان بنشاند.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز گفت: پروژه پردیس تئاتر نصر ۶ هزار مترمربع مساحت دارد که تا ۸ هزار متر مربع گسترش می یابد. این پردیس دارای سه سالن ۲۵۰، ۱۷۰ و ۸۰ نفره در زیربنای سه هزار متربع است.

برزگر با بیان اینکه تلاش داریم پروژه پردیس تئاتر نصر تا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد، اضافه کرد: در روند احداث این پروژه از نظرات هنرمندان تئاتر نیز استفاده شده است .

به گزارش ایران تئاتر ، جمعی از هنرمندان تئاتر شیراز به دعوت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از این پروژه بازدید کردند.

در این دیدار که با همراهی دکتر مرتضی جعفری ، فرزاد صدری و شهردار منطقه انجام شد ، استاد حمید امجد نمایشنامه نویس و نویسنده سرشناس تئاتر ، استاد نادر شهسواری ، استاد کاظم روزیطلب و علیرضا حیدرپور فرد ، فخری امامی و مهری منصوری از هنرمندان تئاتر شیراز ، ضمن بازدید از این پروژه فرهنگی و هنری در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفتند و نظرات مختلفی در این خصوص مطرح شد. 

گفتنی است به پیشنهاد هنرمندان تئاتر شیراز ، سه سالن اصلی این مجموعه به نام سه تن از بزرگان و نام آوران تئاتر نامگذاری شده است، زنده یاد مجید افشاریان ، زنده یاد احمد علامه دهر و ابوالقاسم پورشکیبایی سه تن از هنرمندان نام آشنای تئاتر و سینمای کشور هستند که هر سالن به نام یکی از ایشان نامگذاری شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران