در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیر جشنواره :

داوران جشنواره ملی خانوادگی شهر و‌شهروند معرفی شدند

نوید جعفری ، دبیر علمی دومین جشنواره تئاتر شهروند با اعلام هیات داوران از داوری آثار در مرحله نهایی این جشنواره خبر داد.

نوید جعفری در گفتگو با خبرنگار ایران تئاتر، با بیان اینکه جشنواره ملی تئاتر شهروند به واسطه شرایط کرونا بصورت مجازی و انلاین برگزار می‌شود افزود: پس از برگزاری نخستین دوره جشنواره تئاتر شهروند در سال ۱۳۹۸ با محوریت تئاتر خیابانی کودک و‌نوجوان از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ، دومین دوره این جشنواره با محوریت خانواده برگزار میشود.

دبیر علمی جشنواره تئاتر ملی شهر و شهروند مشارکت خانواده در ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی‌سازی اوقات فراغت، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده‌ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود : محورهای این جشنواره فرهنگ آپارتمان‌نشینی، حفظ اموال عمومی شهر، پرداخت به موقع عوارض و مشارکت در حفظ و توسعه شهر، مصرف بهینه انرژی، رعایت رفتار درست ترافیک، پسماند و بازیافت، اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی و خرید، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه خانواده در موضوع کتابخوانی، همکاری و روحیه کار جمعی، ارتقای فرهنگ عمومی همچون کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار، قدردانی و حفظ منزلت سالمندان، نحوه رفتار با افراد توان‌خواه در جامعه و محیط شهری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و مشارکت مسئولانه در کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

جعفری افزود : همه افراد مشارکت‌کننده (کارگردان، نویسنده، بازیگران و عوامل) باید از اعضای اصلی یک خانواده باشند و توصیه می‌شود در ساخت عروسک و دکور اثر نمایشی از مواد بازیافتی و دور ریختنی استفاده شود.

جعفری با بیان اینکه به دلیل استقبال خانواده ها از این جشنواره مهلت ارسال تا ۲۰ دی ماه تمدید شد افزود: آثار مختلفی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که پس از بررسی اولیه 54 اثر جهت شرکت در مرحله داوری انتخاب شده است.

دبیر علمی جشنواره تئاتر ملی شهر و شهروند با اشاره به حضور گروه های شرکت کننده از استانهای فارس ، تهران ، اصفهان ، خوزستان ، کردستان و... در این رویداد گفت: پس از داوری آثار توسط هیات داوران مراسم اختتامیه و اعلام نتایج در بهمن اعلام خواهد شد.

جعفری با اشاره به انتخاب هیات داوران از میان هنرمندان توانمند شیراز افزود: مهران مقدر، رامین شه منش و حسن فلاح زاده به عنوان هیات داوری این دوره جشنواره ، بررسی و داوری آثار را بر عهده خواهند داشت .

دبیر علمی جشنواره تئاتر ملی شهر و شهروند خاطر نشان کرد: مهران مقدر نویسنده و کارگردان که سالهاست در زمینه آثار کودک و‌نوجوان فعالیت می کند در کنار رامین شه منش ، بازیگر ، کارگردان و مدرس تئاتر و سینما با تخصص نمایش های بزرگسال و کودک و‌نوجوان و عروسکی با همراهی حسن فلاح زاده بازیگر. کارگردان و کمدین که در زمینه تئاتر کمدی و سنتی فعالیت شایانی داشته است داوری این دوره را بر عهده خواهند داشت .

جشنواره ملی تئاتر شهر و شهروند با محوریت شرکت خانواده ها و تولید آثار کوتاه نمایشی به میزبانی شیراز برگزار می شود




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نظرات کاربران