در حال بارگذاری ...
همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

نتایج جشنواره ملی خانوادگی شهر و‌ شهروند اعلام می‌شود

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری شیراز با معرفی دبیر علمی جشنواره از اعلام نتایج جشنواره تئاتر شهروند همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش تئاتر فارس، فرزاد صدری با بیان اینکه دومین دوره جشنواره تئاتر شهروند به واسطه شرایط کرونا بصورت مجازی و آنلاین برگزار شد،افزود: یکسال از گسترش شیوع ویروس کرونا می گذرد و بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری تحت تاثیر این بیماری متوقف و یا نیمه تعطیل شده و باید تا بازگشت شرایط عادی از روش های خلاقانه جهت اجرای فعالیت ها استفاده کرد که بهره گرفتن از فرصت فضای مجازی یکی از این روش هاست.

صدری که سابقه فعالیت و کارگردانی تئاتر را نیز دارد : تئاتر هنری زنده است که بی واسطه با تماشاگر ارتباط برقرار می کند به همین دلیل جایگزین پیدا کردن برای صحنه کار بسیار سختی است اما گریزی نیست باید تا پایان شرایط موجود به فکر جانشین برای اجراهای صحنه ای بود و استفاده از تله تئاتر شاید بهترین راه جایگزین اجرای صحنه ای در این روزهای سخت و تلخ است. 

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه به دلیل استقبال خانواده ها از این جشنواره مهلت ارسال را تا بیست دی ماه تمدید کردیم افزود: آثار مختلفی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی اولیه ۵۷ اثر جهت شرکت در مرحله داوری انتخاب شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری شیراز جشنواره تئاتر ملی شهر و شهروند با اشاره به حضور گروه های شرکت کننده از استانهای فارس ، تهران ، اصفهان ، خوزستان ، کردستان و ایلام و ...... در این رویداد گفت: پس از داوری آثار توسط هیات داوران مراسم اختتامیه و اعلام نتایج همزمان به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام خواهد شد.

صدری افزود: با حضور نوید جعفری کارگردان ، بازیگر و مدرس تئاتر به عنوان دبیر علمی جشنواره و انتخاب داوران این رویداد جشنواره ملی تئاتر شهر و شهروند با محوریت شرکت خانواده ها و تولید آثار کوتاه نمایشی به میزبانی شیراز برگزار می شود.

مشارکت خانواده در ارتقای فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی‌سازی اوقات فراغت، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده‌ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین را از اهداف برگزاری این جشنواره است.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نظرات کاربران