در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیر سی و یکمین دوره

هیات انتخاب آثار جشنواره تئاتر استانی فارس معرفی شدند

شیراز - استاد کاظم روزیطلب هیات انتخاب آثار سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، استاد کاظم روزیطلب با اعلام این خبر افزود: با توجه یه همه گیری کرونا و وضعیت قرمز در اکثر کشور از جمله استان فارس بازبینی و انتخاب آثار این دوره جشنواره بصورت مجازی انجام خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر استانی فارس با بیان اینکه ۳۴ اثر از شهرستانهای مختلف فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است افزود: 

جشنواره امسال با شعار سلامت هنرمندان و اهالی تئاتر از ابتدای آذر برنامه ریزی شده بود که به دلیل تعطیلی دو هفته ای روند بازبینی از ۲۲ آذر و با حضور هیات ۷ نفره متشکل از هنرمندان فعال تئاتر فارس از ۲۲ آذر آغاز شد .

وی با قدردانی از حضور این هنرمندان افزود : استان فارس به عنوان یکی از قطب های اصلی تئاتر کشور با ۳۷ شهرستان هنر پرور و هنر دوست سرشار از حضور هنرمندان فروتن و فعال بسیاری است که انتخاب ۷ نفر از بین این هنرمندان کار دشواری بود.

استاد کاظم روزیطلب در خصوص چگونگی انتخاب هیات انتخاب آثار افزود: پس از تهیه فهرستی متشکل از بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان فعال تئاتر استان با گرایش های مختلف و همچنین دارا بودن سابقه فعالیت مستمر ۱۰ ساله و دارا بودن سابقه حرفه ای و اخلاقی هنری و تمرکز زدایی ، با نظرسنجی از هنرمندان پیشکسوت و با سابقه استان این عزیزان جهت حضور در هیات بازبینی انتخاب شدند.

استاد روزیطلب اظهار داشت : خوشبختانه ترکیب هیات انتخاب آثار با حضور هنرمندانی از سراسر استان فارس و همچنین حضور بانوان توانمند تئاتر یکی از نکات مثبت این جشنواره خواهد بود. 

و انتخاب آثار بر اساس کیفیت اصلی ترین هدف این هیات خواهد بود.

دبیر جشنواره تئاتر استانی فارس در ادامه به معرفی هیات انتخاب آثار پرداخت :

هیات انتخاب آثار سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس به ترتیب حروف الفبا:

1.بصیرت اکبری/مرودشت / بازیگر و کارگردان

2.فخری امامی/شیراز / بازیگر 

3.مجتبی حسینی قیری/قیروکارزین / نویسنده و کارگردان

4.جمشید طاهریان /لار / کارگردان و بازیگر

5.سیامک کمالی سروستانی/شیراز / نویسنده، کارگردان و بازیگر

6.منوچهرمحسنی/فسا/ نویسنده و بازیگر و کارگردان

7.مهری منصوری / شیراز / کارگردان و بازیگر

به عنوان هیات انتخاب آثار سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی انتخاب شدند.

دبیر جشنواره تئاتر استانی فارس افزود : نوید جعفری کارگردان و بازیگر تئاتر نیز به عنوان ناظر هیات بازبینی و داوری انتخاب گردید.

استاد کاظم روزیطلب اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط همه گیری کرونا و وضعیت نگران کننده جامعه برگزاری جشنواره تئاتر استانی بتواند در جهت فعالیت جمعی هنرمندان تئاتر و روشن نگاه داشتن چراغ صحنه در فارس گامی بردارد.

گفتنی است سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس از سوی انجمن هنرهای نمایشی فارس و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و با شعار حفظ سلامت هنرمندان امسال بصورت مجازی برگزار می گردد.

 




مطالب مرتبط

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

اتاق سرهنگ کاری از گروه هنرهای نمایشی کاما به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اسماعیل راد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان از ۱۲ بهمن ماه الی ۲۲ بهمن ماه به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران