در حال بارگذاری ...

«جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند» در شیراز فراخوان داد

فراخوان جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند به میزبانی شیراز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، سازمان فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در راستای حمایت از شعار «شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار»، مشارکت خانواده در ارتقا فرهنگ شهروندی، ایجاد نشاط در خانواده و غنی سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، اشاعه هنر تئاتر در میان خانواده‌ها با مشارکت کودکان و نوجوانان و همراهی والدین در خانه برگزار می‌ کند.

«ارتقای دانش شهروندی در خانواده، مشارکت مسئولانه خانواده‌ها در رعایت اصول شهروندی، ارتقا فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و ایجاد روحیه نشاط و شادی در خانواده» از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است

فرهنگ آپارتمان‌نشینی، حفظ اموال عمومی شهر، پرداخت به موقع عوارض و مشارکت در حفظ و توسعه شهر، مصرف بهینه انرژی، رعایت رفتار درست ترافیک، پسماند و بازیافت، اصلاح الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی و خرید، فضای سبز و محیط زیست، فرهنگ کتابخوانی و مشارکت فعالانه خانواده در موضوع کتابخوانی، همکاری و روحیه کار جمعی، ارتقا فرهنگ عمومی همچون کنترل خشم، همدلی و نوع دوستی، احترام و ادب ورزی، احسان و نیکوکاری، گذشت و ایثار، قدردانی و حفظ منزلت سالمندان، نحوه رفتار با افراد توان‌خواه در جامعه و محیط شهری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن و مشارکت مسئولانه در کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا موضوعات مورد تأکید جشنواره هستند.

 «کلیه افراد مشارکت کننده (کارگردان، نویسنده، بازیگران و عوامل) باید از اعضای اصلی یک خانواده باشند» و توصیه می‌شود در ساخت عروسک و دکور اثر نمایشی از مواد بازیافتی و دور ریختنی استفاده شود. 

فیلمبرداری از نمایش باید با گوشی تلفن همراه و به صورت افقی انجام شود و رعایت قوانین عمومی، عرفی و شرعی در هنگام ضبط اثر الزامی است.

«مدت زمان آثار نمایشی می‌تواند بین ۴ تا ۱۵ دقیقه باشد»، اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق واتس‌اپ به شماره همراه ۰۹۳۳۸۴۲۸۶۸۷ یا در قالب لوح فشرده تا تاریخ ۳۰ آذرماه به آدرس شیراز- خیابان حسینی- کوچه ۱- سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز- اداره توسعه فرهنگ شهروندی ارسال کنند.

سازمان فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد بعد از پایان همه‌گیری بیماری کرونا و بازگشتن شرایط جامعه به وضعیت عادی از آثار برگزیده جشنواره برای اجرای عموم در شیراز حمایت می‌شود.

جوایز گروه برتر در بخش عروسکی و غیر عروسکی را ۲۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، زن و خردسال و همچنین دکورهای برتر نیز جوایز نقدی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر، علاقه مندان می‌توانند برای دریافت جزئیات بیشتر به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آدرس @farhangi.shiraz مراجعه و همچنین فراخوان را از آدرس http://shiraz-brc.ir/wp-content/uploads/2020/11/FARAKHAN.pdf دریافت کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران