در حال بارگذاری ...

بازخوانی متون رسیده به نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی جامعه نگار آغاز شد

پس از اعلام هیات بازخوانی متون ، آثار رسیده به نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی جامعه نگار مورد ارزیابی جهت انتخاب نهایی قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، پس از انتشار فراخوان نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی جامعه نگار که با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و انجمن هنرهای نمایشی فارس برگزار می‌شود، هیئت بازخوانی و انتخاب آثار این جشنواره از سوی دبیرخانه جشنواره معرفی شدند.

احمد وامق رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس با بیان اینکه در مدت اعلام شده ۱۴۵ نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است افزود: خوشبختانه این جشنواره در نخستین دوره خود مورد استقبال نمایشنامه نویسان سراسر کشور قرار گرفته است و شهرهای مختلفی همانند : شیراز، تهران، آذربایجان، مرودشت ،قزوین ، فسا ، اصفهان ، خارگ ، بندر عباس ، اصفهان و... در این رویداد شرکت داشته اند.

وامق با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در کشور که منجر به خسارات بسیاری به تیاتر شده است افزود: برگزاری این جشنواره شاید گام کوچکی باشد در حمایت از هنرمندان تئاتر و زنده نگاه داشتن فعالیت های تئاتری در کشور.

گفتنی است این جشنواره با هدف تولید و دستیابی به متون جدید و با کیفیت مناسب با محوریت مسائل و موضوعات اجتماعی با رویکرد آموزشی برای همه رده های سنی شناسایی ، پرورش و معرفی استعداد های جوان و تازه ارتقا و اعتلای هنر نمایشنامه نویسی تخصصی و موضوعی پیوند تئاتر با مسائل و موضوعات اجتماعی تشویق و حمایت از نمایشنامه نویسان برای تولید آثار فاخر به منظور توسعه ادبیات نمایشی در حوزه اجتماعی برگزار و در نیمه آذر با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران