در حال بارگذاری ...

رشته ادبیات نمایشی در موسسه آموزش عالی زند آغاز به کار کرد

مدیرگروه رشته ادبیات نمایشی دانشگاه زند با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی و هنری شیراز گفت: ظرفیت تاسیس رشته های هنری همیشه در شیراز وجود دارد.

یوسف آفرینی در گفتگو با تئاتر فارس با  بیان اینکه شیراز ظرفیت چشمگیری برای تاسیس رشته های فرهنگی و هنری دارد افزود: در بسیاری از استانها و شهرهای صنعتی چنین اقبالی وجود ندارد اما خوشبختانه استان فارس و شیراز همواره اقبال خوبی به رشته های هنری داشته است.

وی با یادآوری اینکه تمامی دانشگاه و موسسات آموزش عالی شیراز می توانند با تقویت دپارتمانهای هنری خود در این مسیر فعالیت کنند اظهار داشت: مردم شیراز همواره به فعالیت های فرهنگی و هنری توجه ویژه ای داشته اند و این رشته های هنری علاوه بر جذب دانشجوی بومی می تواند با جذب دانشجو از سایر شهرها و استانها به غنی تر شدن این فعالیت ها بیانجامد.

آفرینی با بیان اینکه رشته ادبیات نمایشی رشته ای جذاب است گفت: این رشته می تواند از سایر رشته های دیگر همانند روانشناسی ، فلسفه ، ادبیات و... بهره ببرد و با استفاده از این پتانسیل به خلق آثار دراماتیک تاثیرگذار بپردازد.

مدیرگروه ادبیات نمایشی دانشگاه زند افزود: تقویت این رشته هنری می تواند به آموزه های موثری در زندگی و مسائل اجتماعی ما بدل شود و مفهوم گفتگو و دیالوگ را به عنوان یک مفهوم ضروری تقویت کند.

وی درخصوص دغدغه اصلی دانشجویان رشته های مختلف برای شغل اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان رشته ادبیات نمایشی بازار کاری خوبی در اختیار دارند که از آن جمله می توان به گروه های شغلی مرتبط همانند:
دراماتورژ 
نمایشنامه نویس
فیلم نامه نویس
منتقد سینما و تئاتر 
طراح برنامه های تلویزیونی 
مدرس دانشگاه، آموزشگاه های هنری و فرهنگ سراها 
نهادهای نیازمند فارغ التحصیل ادبیات نمایشی :
وزارت علوم تحقیقات و فناوری
وزارت ارشاد 
صدا و سیما 
حوزه هنری 
گروه های حرفه ای هنری و ... اشاره کرد.
یوسف آفرینی با بیان اینکه مهلت ثبت نام جهت علاقه مندان شرکت در ترم اول تا 20 ابان در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا این دوره ها بصورت مجازی و با هزینه ای کمتر از دیگر دانشگاه ها و دانشگاه ازاد برگزار می گردد.

رییس گروه ادبیات نمایشی دانشگاه زند ضمن قدردانی از مدیران دانشگاه زند که با سعه صدر و دیدی نوین به این رشته توجه داشته اند افزود: با کادر مجرب و کاربلدی متشکل از بهترین اساتید کشور میزبان علاقه مندان هنر تئاتر و ادبیات دراماتیک هستیم.




نظرات کاربران