در حال بارگذاری ...
در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد:

فعالیت‌های پیش روی انجمن نمایش فارس شتاب گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در دیدار با هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان گفت: کرونا ضربه‌های زیادی به بدنه هنر تئاتر وارد کرده و علاوه بر اینکه حفظ سلامت هنرمندان و بررسی و رفع دغدغه‌ها و آسیب‌ها از همه چیز مهم‌تر است، اما جای بسی خرسندی است که فعالیت‌های پیش روی انجمن نمایش در حال شتاب گرفتن است.

به گزارش تئاتر فارس، در این نشست صمیمانه که با حضور صابر سهرابی، بهروز مرامی و غلامرضا یوسفی معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی فارس به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های هنرمندان تئاتر پرداختند.

صابر سهرابی با اشاره به کمبود منابع مالی دولت در سال جاری گفت: ۱۳۰ میلیارد خسارت ناشی از کرونا در دو ماهه اول امسال پرداخت شده است و تسهیلات به ۶۱۲ گرایش مختلف در حال پرداخت است و در پاسخ به زمان بازگشایی سالن‌ها و ادامه فعالیت‌های هنری تئاتر گفت: با توجه به ارجحیت سلامتی هنرمندان شاغل تئاتر و دستور العمل ستاد استانی مقابله با کرونا، همچنان در انتظار بهبود شرایط برای ادامه فعالیت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی هنرمندان در دوران کرونا افزایش داشته است و باید دغدغه‌ها و آسیب‌ها در اولویت باشد، گفت: تمام تلاش مجموعه اداره کل با همکاری انجمن هنرهای نمایشی فارس بهبود شرایط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس شرایط فعلی کرونا را به دشواری شرایط دفاع مقدس تشبیه کرد و افزود: در این شرایط انتظار می‌رود با توجه به تحریم‌ها و همه گیری کرونا تمامی اقشار جامعه و هنرمندان با توجه به شرایط کشور بردباری کنند تا به سلامتی از این مشکلات بگذریم.

بهروز مرامی معاون هنری سینمایی ارشاد فارس نیز با ارائه گزارش عملکرد هنرمندان تئاتر در سال گذشته گفت: هنرمندان تئاتر فارس در شرایط مختلف همواره فعال بوده اند و به تازگی نیز ۵ نمایش از فارس به بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر ملی مقاومت در مرحله نخست راه یافتند که نشان از همت و عزم جدی اهالی تئاتر دارد.

در ادامه هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی فارس به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

امید وامق رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس با بیان اینکه فعالیت‌ها و طرح‌های بسیاری در زمینه فعالیت هنرمندان در فضای مجازی بررسی شده است از برگزاری جشنواره‌های آنلاین و جشنواره ملی نمایشنامه نویسی دفاع مقدس در فارس خبر داد.

هادی امامی مقدم مدیر مالی انجمن نیز به بیان مشکلات مالی انجمن برای فعالیت‌های خود پرداخت و خواستار حمایت اداره کل از این انجمن شد.

وی با اشاره به حمایت دیگر استان‌ها از درگاه‌های تخصصی استانی خواست اداره کل نیز به این بخش توجه ویژه ای داشته باشد.

امیر صادقی دیگر عضو هیئت رئیسه نیز از طرح‌های مختلف این انجمن همانند جشنواره قطعات نمایشی، جشنواره تئاتر مجازی و… خبر داد.

مجتبی حسینی قیری مدیر روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی فارس خواستار تعامل بیشتر در شهرستان‌ها و پیگیری مدیر کل برای بهبود همکاری در فعالیت‌های هنر تئاتر شد.

نوید جعفری نایب رئیس انجمن و مدیر درگاه تئاتر فارس با اشاره به اینکه این درگاه در یک ماهه نخست امسال جزو درگاه دوم کشور از لحاظ فعالیت شناخته شده است، گفت: شرایط کرونا علاوه بر مشکلات معیشتی باعث نگرانی هنرمندان و گروه‌های نمایشی شده و بی شک باید تدبیری اساسی برای آن اندیشیده شود.

جعفری در ادامه شرایط برگزاری جشنواره تئاتر استانی را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: نباید اعتبار تئاتر فارس به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تئاتر کشور زیر سوال برود.

صابر سهرابی در پایان جلسه با قدردانی از حضور اعضای انجمن نمایش فارس در این نشست، تداوم این جلسات بصورت ماهانه را خواستار شد و با تاکید بر حل مشکلات هنرمندان تئاتر از حمایت ویژه از انجمن هنرهای نمایشی، درگاه تئاتر فارس و حمایت از گروه‌های مصوب نمایشی استان خبر داد.

وی از برگزاری یک جشنواره فرهنگی هنری ویژه تمامی شاخه‌های هنری برای فعالیت هنرمندان و حمایت از ایشان در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: مقدمات این جشنواره در حال تدوین و برنامه ریزی است و بزودی فراخوان آن منتشر خواهد شد و برگزاری جشنواره استانی هنری فارس در فضای مجازی و برگزاری جشنواره ملی نمایشنامه نویسی با همکاری شهرداری شیراز نیز در این مسیر پی گیری می‌گردد.

پیشنهاد جشنواره مقاومت کشور به فارس جهت برگزاری بخش خیابانی در شیراز، برگزاری جشنواره آنلاین قطعات نمایشی، هماهنگی جهت تولید و ضبط تله تئاتر از تئاترهای برتر و جشنواره استانی در خانه بمانیم با رویکرد نمایش‌های طنز کوتاه در خانه و استند آپ کمدی نیز از دیگر فعالیت‌های در دست بررسی است.

اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی فارس در ادامه و طی جلسه‌ای با معاونت هنری به بررسی شرایط برگزاری جشنواره تئاتر استانی پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران