در حال بارگذاری ...
مروری بر فعالیت های تئاتر مرودشت

عملگرایی و جوان‌گرایی دور نمای تئاتر مرودشت

انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مرودشت طی سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بیشتر وقت و‌ انرژی خود را روی آموزش و پرورش متمرکز کرد تا  زیربنای محکمی برای قدم نهادن به سال پایانی قرن حاضر و سال آغازین قرن جدید، باشد. 

تئاتر فارس_ هادی امامی مقدم، رئیس انجمن هنرهای نمایشی مرودشت؛ تئاتر انسان را به خیال دعوت میکند. خیالی که بسیار شبیه به واقعیت است. بهمین جهت به دل تماشاگر می نشیند. چون یا شبیهش سرش آمده یا بهر شکل در زندگی اش دیده است. حتا اگر آن خیال با فرهنگ و رسوم و لهجه و آداب و تفکرات ما، فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد باز هم تماشاگر از تماشای تئاتر لذت می برد.
 
به شکل استتار شده، در لابلای اجرای این خیال و واقعیت، با کمک نور، موسیقی، لباس، دکور، متن، بازیگر و کارگردان، بهترین شیوه ی پیام رسانی و جریان سازی فرهنگی اتفاق می افتد. 
قدرت معجزه ی روند تدریجی اجرای یک تئاتر، به قدری بر اندیشه مخاطب موثر است که تماشای یک نمایش به مثابه اخذ یک «لیسانس زندگی» هست. 
هر چقدر تعداد اخذ این لیسانس های ارزان بهتر است بگویم لیسانس های بیست هزار تومانی در دل و اندیشه مخاطب بالاتر برود، پیشرفت و ساخت و ساز آن *اتفاق فرهنگی* که همگی دنبالش هستیم بهتر و‌ زودتر رقم می خورد.

طبیعتا برای تولید نمایش، نیازمند اولین نیاز این «هنر گروهی»یعنی «پرورش و تعلیم هنرمند هنرهای نمایشی»می باشد تا با کسب «آموزش صحیح»در سطوح مختلف، هر هنرمند بتواند، دیپلم ها و لیسانس های مختلف زندگی را در قالب «تولید»به تماشاگر ارائه دهند.

همواره شعار و شعور اینجانب «عملگرایی»با چاشنی «جوان‌گرایی»به همراه دو‌ نیاز اساسی و جدی یعنی «آموزش» و «تولید»بوده است. 
 
با این مقدمه، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مرودشت طی سال 1397 و 1398 و 1399 بیشتر وقت و‌ انرژی خود را روی آموزش و پرورش متمرکز کرد تا  زیربنای محکمی برای قدم نهادن به سال پایانی قرن حاضر و سال آغازین قرن جدید، باشد. 

*برگزاری* بیش از 30 دوره و کارگاه های مختلف هنرهای نمایشی، ظرف دو سال و چند ماه، در سه ترکیب *مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته* و سه مقطع *کودک، نوجوان و بزرگسال* در چهار برنامه ریزی فصلی، *بهاره، تابستانه، پائیزه و‌ زمستانه* در رشته های *بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و‌ طراحی صحنه* و *پرورش بیش از 400 هنرجوی این رشته* با بهره گیری از *مربیان و معلمان مورد تائید و مجرب انجمن نمایش شهرستان مرودشت*  نوید روزهای خوبی برای مجموعه انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مرودشت در سالهای آتی دارد. 

همچنین در کنار این *رسالت بزرگ آموزشی* به صورت موازی، *تولید و اجرای عمومی و جشنواره ای بیش از 15 نمایش* در هر سال، اجرای بیش از 700 اجرای جنگ و برنامه های ترکیبی در مناسبت‌ها و برنامه های مختلف در هر سال، *ارمغان رسالت فرهنگی و هنری هنرمندان انجمن نمایش شهرستان مرودشت* برای مردم عزیز و ارزشمند مرودشتی بوده است.
 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران