در حال بارگذاری ...
هم نشینی نمایش موسیقی :

اجرای اپرای هندونه در تالار حافظ

در آستانه شب یلدا، اپرای هندونه به آهنگسازی امیر حسینی و به رهبری احسان سالاری به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش تئاتر فارس ،  اپرای هندونه به آهنگسازی امیرحسینی توسط ارکستر و کر شیراز و به رهبری احسان سالاری ۲۸ و ۲۹ آذرماه در تالار حافظ به روی صحنه خواهد رفت. این اپرا با هشتاد نفر از بهترین نوازندگان و خوانندگان شیرازی به همراه نوازندگان مهمان از ارکستر سمفونیک به اجرا می‌شود.

احسان سالاری، رهبر اپرای هندونه در مورد این اثر گفت: هیچ اثر هنری توسط بشر خلق نمی‌شود، بلکه از کتابخانه هستی کشف می‌شود. اپرای هندونه کشفی بود هر چند ناچیز در دل فرهنگ شیراز، که تقدیم به تمامی هنرمندانی است که در مسیر نمودار شدن آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

سالاری ادامه داد: «اپرا کمیک هندونه» اثر موسیقایی است که بر اساس یک داستان فولکلوریک ایرانی (شیرازی) نوشته شده و توسط خوانندگان بازیگر روایت خواهد شد و با همراهی ارکستر نمود زیباتری پیدا می‌کند.

این هنرمند شیرازی افزود: محتوای این داستان به دلیل بومی بودن ساختار و ادبیات عامیانه آن برای ایرانیان به ویژه شیرازی‌ها ملموس و باورپذیر می‌باشد. این درحالی است که ساختار موسیقایی اثر به دلیل تلفیق برخی از تم‌های محلی شیرازی با موسیقی علمی کلاسیک عملکرد تخصصی پیدا کرده است و توجه مخاطب خاص را نیز جلب می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران