در حال بارگذاری ...

تالار آزادی میزبان"عروسی مبارک" می شود

نمایش"عروسی مبارک" به نویسندگی و کارگردانی جواد حیدرپور فرد، کریم کرمی با زمان نمایش ۸۰ دقیقه از۱۷ تا ۲۶ آذرماه ۹۸ ساعت ۱۸ در تالار آزادی واقع در پارک آزادی بر روی صحنه اجرا می شود.

در داستان این نمایش، روزی روزگاری  تویه شهر قصه سیاهی به نام مبارک زندگی می کرد که این مبارک قصه ما خیلی وقت بود عاشق دختر سلطان شده بود ولی چه حیف و چه افسوس که مگه میشه دختر سلطان رو به یه سیاه آس و پاس بدن که از خودش هیچی نداره ، روزی از قضا اتفاق ناگواری برای دختر سلطان رخ میده ، سلطان اعلام میکنه که هرکس بتواند دختر رو از این اتفاق ناگوار برهاند،  دختر و نصف اموالش رو به او  خواهد داد ، مبارک می بینه  وقتشه که خودی نشون بده ولی. ....

کریم کرمی یکی از نویسندها و کارگردانهای این نمایش می گوید که داستان نمایش عروسی مبارک، برگرفته از نمایش عروسکی جی جی بی جی است که ما با شاخ و برگ دادن  و اضافه کردن چند خرده نمایش و گنجاندن ترانه های محلی شیرازی در دل این قصه توانستیم یک نمایش نامه با خصوصیات نمایش ایرانی بنویسیم و بعد از ۶۰ جلسه تمرین به مرحله اجرا برسانیم، نمایش عروسی مبارک حکایت دل است و وصف عاشقی، حکایت فراق  است و وصل یارو چه خون دلهایی خورده می شود تا دل آرام گیرد در بر یار .

مشاور و استاد راهنمای این نمایش استاد علیرضا حیدرپور فرد از پیشکسوتهای نام آشنای نمایش آئینی سنتی  در شهر شیراز است ، زمان نمایش هشتاد دقیقه است که با نوازندگی و هنرنمایی استاد ابراهیم ( فرهاد ) ارقمی و بردیا احمدی تهیه شده است،  بازیگر نقش مبارک ، هادی مقدم است که در طول نمایش همانند نمایش عروسکی جی جی بی جی  مراودهای  زیادی با جواد حیدرپور فرد دارد که نقش بابا را بازی میکند . از دیگر بازیگران این نمایش میتوان به سعید نظری و نوید حیدرپور فرد اشاره کرد، تعداد بازیگران این نمایش ۱۶ نفر هستند که البته بعضی از بازیگرها بیش از یک نقش دارند ، نمایش شاد و مفرح که مخاطبین این نمایش بزرگسالان می باشند که صد البته برای همه افراد جامعه به خصوص کودکان هم می تواند لحظات و خاطرات،  شاد و مفرحی را رقم بزند .

اجرای  این نمایش وام  گرفته از نمایش عروسکی جی جی بی جی شیراز یا خیمه شب بازی تهران است که از قواعد این نوع نمایش پیروی میکند ، بصورتیکه بازیگران داخل صحنه ( خیمه ، نمایش خیمه شب بازی ) قرار گرفته اند ، بابا یا همان راوی در سمت چپ صحنه و خارج از قاب قرار گرفته که معمولا روی کرسی نشسته و زمانهایی که دیالوگ ندارد ، داریه  زنگی می نوازد و با خواننده نمایش همخوانی می کند ، در سمت راست صحنه و خارج از قاب (در سمت مقابل بابا ) نوازندگان قرار گرفته اند که در این نوع نمایشها معمولا از ساز کمانچه و تنبک استفاده می شود و گاها ویولون جای کمانچه را گرفته است.




مطالب مرتبط

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران